avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 508 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Mutare in alt compartiment
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Mutare in alt compartiment

Buna ziua.Sunt f.p. in cadrul unei primarii comunale din 2001.Lucrez in cadrul compartimentului contabilitate si am functia de consilier principal.In anul 2012 dandu-si demisia un coleg din functia de responsabil urbanism aceste atributii mi-au fost trasate mie.
Luna acesta s-a discutat ca postul din cadrul compartimentului urbanism care este declarat vacant in organigrama sa se scoata la concurs.
Eu am solicitat primarului prin cerere mutarea din cadrul compartimentului contabilitate in cadrul compartimentului urbanism.Acesta a scris ca NU SE APROBA.
Va rog sa ma ajutati si sa-mi raspundeti daca sa merg mai departe sau sa ma linistesc.Dupa parerea mea cred ca este un abuz.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: CAMO , utilizator 12:48, 11 Iunie 2014
Legea nr.188/1999:
Art. 91. - (1) Mutarea în cadrul autorităţii sau instituţiei publice ori în cadrul altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă ori temporară.
(2) Mutarea definitivă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului. În cazuri temeinic justificate, mutarea se poate dispune motivat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public. În oricare dintre situaţii este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, la acelaşi grad profesional, sau pe o funcţie publică vacantă de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la solicitarea motivată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia publică de conducere ori de execuţie vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor specifice prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie, clasă şi, după caz, de acelaşi grad profesional, pentru care sunt îndeplinite condiţiile specifice prevăzute în fişa postului sau, după caz, cu repartizarea postului corespunzător funcţiei deţinute de funcţionarul public, pentru o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic.
(5) În mod excepţional, mutarea temporară sau definitivă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care starea sănătăţii, dovedită pe baza unui examen de specialitate, nu îi mai permite desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea temporară sau definitivă se face în condiţiile prezentei legi, dacă funcţionarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească atribuţiile care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3). Refuzul nejustificat constituie abatere disciplinară.
Timp de doi ani de zile cat am fost responsabil urbanism , am indeplinit cu succes toate sarcinile care tin de aceasta activitate , spun acest lucru in urma controalelor avute.Am inteles , dictatorul analfabet nu aproba. El considera ca trebuie sa vina la urbanism un inginer si ca eu sunt incapabila sa desfasor in continuare aceasta activitate.
Intrebare : Pana la ocuparea prin concurs a postului eu cum pot sa refuz( respectand legea ) sa mai fac vreo hartie care tine de urbanism ?
In fisa postului meu la scopul principal al postului scrie : evidenta unor operatiuni contabile.
La atributiile postului pe langa cele care tin de contabilitate este trecut si activitatea de urbanism.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Transformare post functionar public sonia1978 sonia1978 Sunt functionar public - consilier superior - intr-o primarie de municipiu. Doresc sa trec in cadrul altui compartiment, in care sunt libere doua posturi de ... (vezi toată discuția)
Transfer functionar public braocan100 braocan100 Buna ziua, Sunt functionar public si as dori sa ma transfer la alt departament, in cadrul aceleiasi institutii. As vrea sa stiu cine trebuie sa-mi semneze ... (vezi toată discuția)
Mutare functionar public fara acordul lui ion60ion ion60ion buna ziua Este posibil ca un functionar public sa fie mutat in acceasi institutie pe un post vacant fara acordul lui? care este temeiul legal? multumesc. (vezi toată discuția)