avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 657 soluții astăzi

Marți, 4 februarie, are loc evenimentul: TVA, Impozitul datorat de nerezidenți, Impozitul pe profit, facilități fiscale 2025. Sesiune practică cu Adrian Bența. Participă →

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Inginerii contabile
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Inginerii contabile

Am nevoie de o solutie, sau mai bine zis o inginerie contabila, dar o inginerie care sa nu poata fi contestata.
Am un bun in leasing de 50000 euro. Am achitat 15000 euro si mai am rate de 35000 euro. Amortizarea a fost de 3000 euro, valoarea neamortizata este de 47000 euro. Acum cesionez leasingul. Cel care preia este dispus sa imi restituie doar 10000 euro. Inregistrarile in contabilitate le cunosc, insa m-ar interesa daca exista posibilitatea de a transforma in marfa acest produs inregistrat initial in mijloc fix. Am nevoie de vanzare de marfa nu de mijloc fix. Eu una nu am mai auzit, dar daca ar fi vreo posibilitate, va rog sa ma ajutati.#-o
Cel mai recent răspuns: viorictin , utilizator 13:15, 14 Mai 2009
S-ar putea face dezmembrare. Dar nu va recomand.
Succes!
Ultima modificare: Luni, 11 Mai 2009
Oranina Dumitru, Contabil
Multumesc pentru raspuns dar as vrea sa imi expuneti si implicatiile fiscale, si avantajele, respectiv dezavantajele inregistrarilor care decurg de aici.B-)
este o inginerie care va va aduce doar dezavantaje...De ce? pentru ca aceasta varianta nu reflecta realitatea, realitate care in fapt poate fi probata oricand cu starea de fapt si cu documente...in sensul ca cel care preia bunul il inregistreaza ca mijloc fix si nu ca piese, il utilizeaza ca mijloc fix si va mai si declara acest fapt.
De ce doriti aceasta inginerie? Pentru ca sa va sustrageti probabil de la implicatiile care rezulta ca urmare a ajustarilor fiscale obilgatorii...sustragerea avand in vedere si cuantificarea(prejudiciului) va transfera in aria de cuprindere a evaziunii fiscale...

socotiti dumneavoastra avantajele si dezavantajele
Cred ca nu m-am facut inteleasa. Nu am spus ca sunt de acord cu solutia oferita. Reiau, poate de data asta reusesc sa explic mai bine:
Ex:
Leasingul contractat initaial imi genereaza un sold debitor 213 si un sold creditor (in prima faza) in 167 de 75000
treptat achit o parte din acest leasing (16000) si ajung sa am un sold creditor 167 de 59000.
Concomitent insa ajung sa am un sold creditor in 281 de 10000, care reprezinta amortizarea cumulata.
Am ajuns intr-un moment critic, si decid ca pentru salvarea firmei abandonez leasing-ul. Am doua variante: sa-l predau firmei de leasing care nu imi mai da nimic inapoi, ba cred ca ma si penalizeaza ca reziliez mai repede de un anume termen, sau caut pe cineva care sa preia leasingul. Gasesc in sfarsit pe cineva dispus, dar nu pot recupera mai mult de 9000, din ratele platite. Ii fac factura de rate leasing refacturate, le inregistrez ca venituri impozabile in contul 708 si imi descarc gestiunea:
In urmatoarea ordine: Sting datoria pe care eu nu o mai am la firma de leasing; scot din evidenta amortizarea cumulata, si ce ramane o tratez ca si cheltuiala.
% = 213 75000
167 59000
281 10000
658 6000
Cheltuiala de 6000 o tratez ca si deductibila fiscal, deoarece stiu ca este deductibila in limita venitului generat de aceasta operatie.
Vreau sa stiu daca tratamentul contabil si fiscal este corect sau poate fi contestat
Multumesc
daca suma de 6000 lei reprezinta este generata de diferenta dintre durata contractului de leasing si durata normata de amortizare este ok cum ati procedat ( remarc ca nu ati spus nimic de dobanda si ma intrebam daca ati inregistrat-o separat)

daca ati achitat un avans la leasing trebuie avut in vedere ca trebuie sa procedati la ajustarea TVA aferenta avansului achitat

Alte discuții în legătură

Deductibilitate cheltuiala reziliere contract leasing financiar Ionel30 Ionel30 Am urmatoarea speta: - o societate nu mai reuseste sa achite ratele unui leasing financiar,asa ca este nevoita sa renunte la mijloacele fixe care fac obiectul ... (vezi toată discuția)
Leasing financiar -inregistrari contabile - este corect? irina petcu irina petcu Am urmatoarea situatie: - In luna februarie 2008, o firma a achizitionat un camion in leasing financiar. In luna septembrie, patronul s-a hotarat sa il ... (vezi toată discuția)
Leasing garbaceablanka garbaceablanka Stimati colegi ,va scriu si eu cu o mare rugaminte .Am preluat actele unei societati din ianuarie .......si am gasit niste prb in balanta si anume firma a ... (vezi toată discuția)