avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 593 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrator de bloc cu atestat expirat
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrator de bloc cu atestat expirat

Dacă la un control al Primăriei, se constată că administratorul are atestatul
expirat, care este sancțiunea și cine o suportă, administratorul, Președintele, ambii sau nici unul?

Care este Legea care se aplică în acest caz?
Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 13:01, 19 Iunie 2014
Avand in vedere ca atestatul este al administratorului,evident acesta suporta eventualele sanctiuni
Eu unul nu am auzit ca un asemenea document sa expire, dar poate ca eu nu aud bine...
Adica Primaria elibereaza aceste atestate si tot Primaria constata ca este expirat?
Daca aveti Primarie mai deocheata, aceasta poate impune niste reguli, adica la 2-3 ori 5 ani toate persoanele atestate sa participe la un curs de tabla imultirii, cunoastere legilor si respectarea lor... Nu te-ai prezentat, esti pus pe lista expiratilor. Este drept ca am auzit ca unor administratori le-au expirat definitiv acest document, dar motivele au fost doar din confuzie - au confundat buzunarul lor cu cel al asociatiei...
Expira, de regula produsele de larg consum, pasapoartele, cartile de identitate... care au un termen, o perioada de valabilitate. Dar un atestat de administrator cred ca este asemanator cu o diploma ce nu are "termen de expirarea".
Am auzit si eu ca in anumite conditii (furt, delapidare, fapte antisociale...savarsite de administrator) primaria poate retrage sau anula acel atestat dar de expirat nu am auzit.
Apoi sunt alte profesii in care ai obtinut documentul in baza caruia poti sa-ti desfasori activitatea dat periodic (de ex. anual) trebuie sa prelungita valabilitatea pe baza unor teste, examene... Dar nu cred ca este cazul pentru administratori.

Si-apoi daca primaria a constat ceea ce se spune in primul mesaj, tot primaria trebuie sa stabileasca si eventualele masuri.
Ce au stabilit cei ce au efectuat acest control?
Merge la Primarie si pune viza!

Cele vechi se eliberau pe o perioada de 3 ani, iar pe spate este loc pentru viza, daca nu ma credeti scanez si va trimit prin mail sa vedeti. :D
Cele mai noi nu mai expira precum salamul.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Iunie 2014
ContSters241232, utilizator
Sa clarificam situatia,pentru ca se discuta in necunostiinta de cauza
Atestatele de prestare a activitatii de administrator de imobile emise in perioada 2003-2007 in conformitate cu disp HG nr 400/2003 au avut perioada de valabilitate de 3 ani , in confomitate cu HG 400/2003.
Conform HG nr 781/2006 s-a modificat perioada de valabilitate a atestatelor.
Perioada de atestare este nedeterminata si este prevăzută de art. 71 al. 1: ”
atestatul de administrator de imobil se eliberează pentru o perioadă nedeterminată
nu si conditiile de obtinere a atestatului.
Prin urmare, atestatele de administrator eliberate ulterior anului 2007 au valabilitate nedeterminata,sunt valabile pe intreg teritoriul national-indiferent care autoritate locala l-a emis si cuprind datele de identificare ale titularului si ale autorităţii emitente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare la data la care acestea au fost emise, respectiv la nivelul anilor 2004-2007=HG 400/2003, cu modificarile aduse prin HG 1386/2003, HG 781/2006 si Legea 230/2007.
Revenin la subiect,evident sanctiunea se aplica si se suporta de catre persoana a carui atestat a expirat
Acesta avea obligatia sa solicite autoritatii emitente ,fie sa completeze valabilitatea atestutllui vechi-conform dispozitii in vigoare,fie sa elibereze nou atestat cu valabilitate nedeterminata
Ultima modificare: Miercuri, 11 Iunie 2014
ynocentta, utilizator

Alte discuții în legătură

Administrator cu atestatul expirat Marioara Maftei Marioara Maftei In cazul in care administratorul are scoala si atestat din anul 2004 , valabil 3 sau 4 ani, deci valabilitatea este expirata , ii este necesara aprobarea ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator imobile mihaela nedelea mihaela nedelea Am obitnut atestatul de administrator imobile in anul 2004 in baza HG 400/2003, aflata in vigoare la momentul respectiv, in atestat fiind specificat faptul ... (vezi toată discuția)
Ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator? ricadinas ricadinas In ce lege se prevede ce insemna persoane fizice atestate pentru functia de administrator pentru asociatii de proprietari ? (vezi toată discuția)