avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 458 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Contestatie Radar Fix
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Contestatie Radar Fix

In data de 04.04 am fost surprins pe raza localitatii Hadareni, jud. Mures cu viteza de 91.2 km la ora de catre un radar fix, iprocesul verbal a fost intocmit pe data de 29.04 si a ajuns la mine pe 05.05. Problema mea este ca-mi amintesc acel radar fiindca inainte cu 50 de metri de el am fost depasit de o alta masina si am verificat acul vitezometrului ,aveam 80 km/h moment in care am inceput sa franez deci nu aveam cum sa am 91.2 km/h.
Intrebarea mea este ce pot sa fac? o contestatie in instanta ar ajuta si daca fac contestatie cum pot sa demonstrez acest lucru ?

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: ContSters98461 , utilizator 20:35, 5 August 2009
iobajr a scris:

Contestatia trebuie formulata intermeni juridici ?


Nu este strict necesar sa fie formulata in termeni juridici, principalul este sa inteleaga judecatorul ceea ce expuneti in plangerea contraventionala.
Gasiti modele de plangere pe google. Puteti sa-mi lasati o adresa de mail si va trimit eu un model.
iobajr a scris:

Contestatia trebuie formulata intermeni juridici ?


In principiu o plangere formulata corect are sanse mai mari de rezolvare(favorabila). Cu siguranta veti gasi un model de plangere pentru situatia dumneavoastra. Succes.
Din cate au declarat cei de la Politia Rutiera, radarele fixe (si cel de la Hadareni) au fost oprite in 24.04.2009 ca urmare a ordinului primit in urma scandalului legat de amplasarea acestora si de contractele semnate de primarii cu firma CODEC ! Deci nu inteleg cum de v-au mai amendat in 29.04. Probabil vor zice ca la 04.04 acestea funcionau legal. Ar trebui sa contestati si nu cred ca aveti de ce sa va faceti probleme.
Ultima modificare: Vineri, 22 Mai 2009
tomescudan, utilizator
Va multumesc mult pentru ajutor, am facut contestatie la PV .

PS: Va tin la curent cu rezultatul.
ar fi trebuit sa ai in vedere urmatoarele:INSTRUCŢIUNI PENTRU COMBATEREA RADARELOR

1. În momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte: certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală, buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării şi autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal. Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.
2. Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.
3. Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.
4. Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.
5. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.
6. Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.
7. Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Metode de atac al proceselor verbale raiderstorm raiderstorm Am gasit cateva metode de atac al p.v-urilor dar nu stiu sigur care sunt adevarate si care sunt false si dc se poate indica, mentionata si sursa care afirma ... (vezi toată discuția)
Radar in mers Spin265 Spin265 Buna ziua. Mergeam prin localitate cu viteza de 80km/h cand de pe contrasens de deplasa un autoturism de politie berlina. Dupa ce am ajuns acasa, fiind din ... (vezi toată discuția)
Sanse de a castiga o contestatie clncsm clncsm Buna ziua. As avea nevoie de un sfat, nemaiavand de-a face pana in prezent cu nici un fel de proces. Am fost surprins de o camera radar fixa, depasind viteza ... (vezi toată discuția)