La un ONG care are atat activitate economica cat si non-profit,cum ar trebui sa impart cheltuielile pe cele doua activitati?Exista o posibilitate de a le defalca pe masura ce se inregistreaza,sau doar la sfarsitul anului?
Nu "ar trebui" ci in mod obligatoriu.
Se tine contabilitate separata (in partida simpla) pt. activitatea economica.
vezi:
Reglementarea contabila pentru persoanele juridice fara scop patrimonial aprobate prin OMEF 1969/2007
Codul fiscal, art. 15 si urmatoarele
In nici un caz contabilitatea la un ong nu se tine in partida simpla ci in partida dubla. Aveti plan de conturi specific ong conform OMEF nr.1969/2007.
In activitatea ong-ului veti avea cheltuieli care sunt clar facute pentru obtinerea veniturilor din activitati economice, cheltuieli care sunt pentru obtinerea veniturilor din activitati neeconomice si acele cheltuieli comune.
De exemplu aveti un abonament de telefonie fixa si de internet pe care le folositi in ambele situatii.
Impartirea o faceti aplicand un procent care sa reprezinte cat reprezinta cele doua categorii de venituri din total venituri ong.