avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 446 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Impozit PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Impozit PFA

Buna ziua.

Am 18 ani, si la sfarsitul anului trecut am inceput sa lucrez ca Freelancer. Recent mi-am inregistrat si un PFA, am fost la finante unde mi s-a dat si un formular 220 care trebuie sa-l completez, dar in mare parte nu am idee ce ar trebui sa scriu, in special la venit aproximativ (la ce se foloseste? nu prea am idee, e foarte subiectiv) si la data inceperii activitatii (acum sau de cand am inceput)

De asemenea, pentru banii care mi-au intrat inainte, cum platesc impozit? Trebuie platit? Daca da, se aplica si penalitati pentru ca nu eram inregistrat? Multumesc, o zi buna!
Cel mai recent răspuns: sergiuzaharie , utilizator 10:58, 23 Iunie 2014
Buna ziua,

In formularul 220 trebuie sa treceti venitul pe care estimati a-l realiza anul acesta, precum si cheltuielile pe care estimati ca le veti avea.
Diferenta dintre ele reprezinta baza de impozitare la care se aplica cota de 5,5% pentru CASS ( sanatatea) si 16% impozit pe venit.
Daca nu sunteti asigurat la CAS sub alta forma , veti datora si CAS - 31,3% din venitul declarat, care nu poate fi mai mic decat 35% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, dar nici mai mare de echivalentul a de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, adica
minim 252 de lei (35% x 2298 x 31.3%), dar nu mai mult de 3596 de lei (5 x 2298 x 31.3%).
Data inceperii activitatii o gasiti in certificatul de inregistrare emis de ONRC.
Buna ziua,
Multumesc pentru raspuns. Totusi mai am unele mici neclaritati.

Sa inteleg ca voi plati impozit fix, din suma pe care o declar in formularul 220 ?