avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 446 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Impozit PFA
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Impozit PFA

Buna ziua.

Am 18 ani, si la sfarsitul anului trecut am inceput sa lucrez ca Freelancer. Recent mi-am inregistrat si un PFA, am fost la finante unde mi s-a dat si un formular 220 care trebuie sa-l completez, dar in mare parte nu am idee ce ar trebui sa scriu, in special la venit aproximativ (la ce se foloseste? nu prea am idee, e foarte subiectiv) si la data inceperii activitatii (acum sau de cand am inceput)

De asemenea, pentru banii care mi-au intrat inainte, cum platesc impozit? Trebuie platit? Daca da, se aplica si penalitati pentru ca nu eram inregistrat? Multumesc, o zi buna!
Cel mai recent răspuns: sergiuzaharie , utilizator 10:58, 23 Iunie 2014
Buna ziua,

In formularul 220 trebuie sa treceti venitul pe care estimati a-l realiza anul acesta, precum si cheltuielile pe care estimati ca le veti avea.
Diferenta dintre ele reprezinta baza de impozitare la care se aplica cota de 5,5% pentru CASS ( sanatatea) si 16% impozit pe venit.
Daca nu sunteti asigurat la CAS sub alta forma , veti datora si CAS - 31,3% din venitul declarat, care nu poate fi mai mic decat 35% din salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, dar nici mai mare de echivalentul a de 5 ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, adica
minim 252 de lei (35% x 2298 x 31.3%), dar nu mai mult de 3596 de lei (5 x 2298 x 31.3%).
Data inceperii activitatii o gasiti in certificatul de inregistrare emis de ONRC.
Buna ziua,
Multumesc pentru raspuns. Totusi mai am unele mici neclaritati.

Sa inteleg ca voi plati impozit fix, din suma pe care o declar in formularul 220 ?
Sau exista vreo metoda sa platesc impozit fix? Am inteles ca e mai rentabil.
Sunt asigurat ca si elev la liceu, asta inseamna ca nu trebuie sa platesc si la CASS, nu?

De asemenea, nu mi-ati spus cum fac cu sumele incasate inainte de a imi face PFA.

Multumesc mult!
Da. Se vor plati transe trimestriale: 25 iunie, 25 septembrie, 20 decembrie. Pana pe 25 mai anul viitor veti depune declaratia 200 cu venitul realizat in 2014 si se face regularizarea.

Veiturile incasate inaintea constituirii P.F.A. au fost impozitate la sursa de platitorul acestora. La sfarsitul anului veti primi de la acesta o adeverinta cu veniturile realizate si impozitul retinut.
Nu cred ca veniturile constituinte inainte de infiintarea PFA au fost impozitate la sursa, mai ales pentru ca am lucrat cu clienti din afara tarii.
In Codul fiscal referitor la impozitul pe venit avem:

ART. 40 Sfera de cuprindere a impozitului

(1) Impozitul prevăzut în prezentul titlu, denumit în continuare impozit pe venit, se aplică următoarelor venituri:

a) în cazul persoanelor fizice rezidente române, cu domiciliul în România, veniturilor obţinute din orice sursă, atât din România, cât şi din afara României;

Deci, va trebui sa platiti impozit si pentru veniturile obtinute inaintea infiintarii P.F.A.

Alte discuții în legătură

Taxe catre stat pfa ecomagazin ecomagazin Am infiintat de 2 saptamani un PFA, nu am angajati. Ma intereseaza ce taxe si impozite se platesc catre stat ? Multumesc (vezi toată discuția)
Infintare firma transport marfa nastasecornel nastasecornel Doresc sa infiintez o firma de transport marfa.Detin o autoutilitara de 3,5 tone. Veau sa am o contabilitate simpla chiar poate fara contabila. Sa fie ... (vezi toată discuția)
Ajutor simulare la concret al calcului taxelor la stat pentru pfa (fara tva / servicii web) an 2012-2013 romeot27 romeot27 Buna, Am un PFA deschis in luna 10.2012. Au trecut 6 luni de atunci si am facturi emise in valoare de 14000 RON. Nu sunt angajat in alta parte, deci sunt ... (vezi toată discuția)