avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1004 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract Romtelecom, titular decedat
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract Romtelecom, titular decedat

Buna ziua,

Titularul contractului Romtelecom a decedat in 2009, am pastrat abonamentul platind la zi abonamentul.
Zilele trecute am decis ca doresc sa depun o cerere de desfiintare a contractului (titularul abomanetului este decedat)

sfarsitul perioadei contractuale este decembrie 2014
ramase 5luni de zile pana la inchiderea contractului

saptamana trecuta am depus la sediul Romtelecom urmatoarele :
copie certificat deces
-copie act de identitate al meu (adresa de imobil unde este trecut si abonamentul) eu fiind nepotul bunicului meu
-formular tipizat Romtelecom "Cerere desfiintare 1" in care este scris
"in vederea finalizarii cererii de desfiintare a serviciului /serviciilor mai sus mentionate pot fi contactat la numarul de telefon"
si mai scrie asa " in cazul clientilor care sunt in cadrul perioadei minime prevazuta in contract, intrucat contractul inceteaza, pentru unul sau mai multe servicii, inainte de expirarea perioadei minime, ma oblig la plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura, in cuantumul mentionat in contract.

Am semnat cererea de desfiintare, ceea ce eu consider ca fiind un abuz al romtelecomului care te obliga pe tine careNU esti clientul lor(titular de abonament) sa platesti diferenta de perioada contractuala a decedatului(titularul abonamentului) in continuare

am citit clauzele contractuale si am gasit urmatoarele obligatii abuzive a romtelecomului in care scrie asa:
-"Romtelecom poate denunta unilateral contractul, cu notificare prealabila scrisa de 2 zile pentru :
a) decesul clientului
b) clientul vinde locatia
c)forta majora ce dureaza mai mult de 30 zile
d)RT nu mai dispune de solutie tehnica "....si asa mai departe

"Clientul poate denunta unilateral contractul: oricand cu o notificare prealabila scrisa de 30 de zile....iar daca o parte nu-si indeplineste obligatiile, cealalta parte considera contractul reziliat de plin drept.... daca contractul inceteaza pentru unul/ toate serviciile inaintea de expirarea perioadei minime prin reziliere de catre RT sau denuntare unilaterala de catre client cu exceptia mutarii locatiei si forta majora dar NU si a decesului clientului, RT are dreptul sa solicite plata unei juste despagubiri pentru incetare prematura"

ce sa fac? eu nu sunt titular, client abomanent RT insa titularul (decedat) mai are 5 luni ramase dec. 2014 termenul de expirare

1. sa retrag cererea de desfiintare cu o notificare scrisa cu numar de inregistrare si copie a acesteie in care solicit RT-ului continuarea abonamentului decedatului si schimbarea numarului de telefon prevazut in contractul decedatului cu numarul meu pentru a putea finaliza desfiintarea la sfarsitul perioadei contractuale a decedatului si sa depun inainte notificare scrisa cu numar inregistrare cu 30 zile de expirarea contractului desfiintarea abonamentului?

SAU

2. incetare prematura(deces titular abonament)- in care ma obliga in mod abuziv (nefiind titular de abonament )
-11euroluna (abonament) + 50% majorare la abonament (datarita incetarii premature) adica 16,5euro x 5luni ramase=82,5 euro
- despagubiri incetarea contractului la initiativa clientului 37,2 euro

Total
82,5 + 37,2= 119,7 euro
sau sesizarea la OPC ?

sa astept sa depund notificarea pentru singerea perioade contractuale inainte cu 30 zile a contractului (decedatului)? (fara ca eu sa ma oblig la prelungiri, si abonamente de pe numele decedatului sau al meu.)



si in cazul in care, in momentul depunerii cererii de desfiintare s-a decuplat telefonul si cablul TV urmeaza a fi taiate din apartament, chiar daca locuiesc in imobilul respectiv, nu ma pot obliga sa preiau, in continuare activele si pasivele ale decedatului si atunci firma de recuperatori care recupereaza creantele RT nu au decat sa-si rezolve activele si pasivele cu decedatul, asa este?
Dvs. ce calitate aveti? Sunteti erede? Eiii ..atunci, continuati persoana defunctului, asta inseamna ca RT va rezolva problema cu dvs. nu cu de cuius-ul, deci ... aveti in vedere principiul conform cu care mai bine previ, decat sa tratezi. :tooth:

P.S. telefonul s-a decuplat, dar ceea ce trebuia platit, trebuie platit
Ultima modificare: Marți, 1 Iulie 2014
trandafir2, moderator
la sediul RT unde am fost am cerut lamuriri, tot ce am primit a fost verbal si nu scris, iar abonamentul care a fost activ pentru bunica mea l-am lasat asa i-au fost achitate pana in prezent, insa eu nu mai doresc continuarea abonamentului deoarece dansa nu mai il foloseste si de aici a inceput circul cu preluarea clauzei abuzive de preluarea contractuala din momentul completarii cererii de desfiintare a contractului, astept raspunsul RT in scris in termen de 30 zile si raspunsul tot in 30 zile facute de mine la protectia consumatorului in care am specificat ca doresc rezilierea contractului, si nu doresc preluarea obligativitatilor contractuale.
In urma raspunsului de la RT scris si OPC scris ma voi readresa la RT cu o scrisoare cu valoare cu confirmare de primire in care solicit in scris desfiintarea abonamentului fara obligatii de plata, iar apoi in urma raspunsului RT ma voi adresa in scris cu confirmare de primire si termenul de solutionare a problemei si doresc sa se solutioneze pe cale amiabila.
Ultima modificare: Marți, 1 Iulie 2014
dan_xcm, utilizator
dan_xcm a scris:
... in care solicit in scris desfiintarea abonamentului fara obligatii de plata ...

Corect ! Si cine o sa plateasca ?
sunt ruda cu titularul (decedat) bunic vitreg, eu am semnat cererea de desfiintare, cu clauza abuziva in care ma obliga pe mine sa platesc despagubiri pt incetare prematura clauza pe care am contestat-o depunand o plangere in scris la OPC.
iata ce spune in M.O L122/1998 pct.12.2g " In cazul de deces al titualrului, situatia care la cererea mostenitorilo legali sau a altor persoane, preluarea postului telefonic se face prin inchierea unui nou contract" ceea ce in cazul meu nu se aplica, nu am semnat contract nou si nu semnez nimic.

si legea 296/2004 art 84 spune "Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat, restrans de nici o clauza contractuala sau intelegere intre partiin cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula.Dreptul partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale." iar in cazul meu nu vad unde e problema pt ca eu am achitat toate facturile titularului decedat pana in prezenta depunerii cererii de desfiintare a contractului defunctului.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract servicii telefonie masimo26 masimo26 buna ziua.mama mea a facut anul trectut un contract de telefonie si internet cu [editat] o firmă de telefonie . acum vrea sa suspende serviciul de internet ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract telekom nick4hiphop nick4hiphop Buna ziua, Bunica mea are incheiat un contract cu romtelecom pentru serviciile de televiziune si telefonie fixa. Contractul fost prelungit pe o perioada de ... (vezi toată discuția)
Situatie reziliere contract telefonie iaugustin iaugustin Buna ziua, Va supun atentiei urmatoarea situatie: Am un contract pentru telefon&internet pe care nu il mai folosesc de mai bine de un an (m-am mutat si nu am ... (vezi toată discuția)