Avem urmatoarea situatie , AC deruleaza o procedura de achizitie directa, prin invitarea 1,2 sau mai multi OE. Conforme norme interne chiar daca este achizitie directa sub plafonul de 30000 EUR , se aplica aceeasi procedura de deschidere , evaluare tehnica , economica etc..
Comisia : Presedinte drept vot , 3 membrii drept vot , un coordonator de la achizitii
Strict legat de procedura ar fi urmatoarele intrebari.
1) Dupa incheiere PV deschidere , in perioada de evaluare care poate dura cateva zile cine pastreaza documentele primite de la ofertant in original: oferta , doc de clarificare.., desii membrii au consulat documentele in sedinta acestea se tot plimba de la un membru la altu, acestia fiind practic in posesia actelor .
Ce se intampla daca se pierde 1 act
2) Daca in timpul evaluarii , membrii nu ajung la un consens privind pv intermediar, daca sa se solicite clarificari sau nu, ce se intampla ? Nu se poate incheia PV sau se incheie cu mentiuni?
3) Daca presedintele are o opinie si cei 3 membrii alta opinie poate folosi dreptul de veto, daca da in ce conditii strict pe subiectul daca sa ceara clarificari de la OE sau nu referitor oferta tehnica.
4) In ce conditii se poate suspenda o sedinta , cine o poate suspenda presedintele sau orice membru si in ce conditii.
5) Daca la procedura a fost invitat 1 OE, insa la data deschiderii mai vine o oferta, respectivul nefiind invitat si teoretic nu a avut access la caiet de sarcini si documentatie, avem motive sa credem ca unii membrii in comisie au furnizat datele necesare intocmirii ofertei, intelegem ca OE poate participa , insa din punct de vedere al companiei , aceasta scurgere de informatii se poate investiga? Cum e mai bine sa se semnaleze: in pv deschidere, completare la pv deschidere , separat de procedura?
atribuirea directa nu e o procedura de licitatie.In consecinta daca se publica anuntul pe e-licitatie.ro la rubric publicitate anunturi,nu mai erau atatea intrebari fara raspuns.Cat despre pastrarea documentelor trebuia specificat in dispozitia de numire a comisiei un secretar.Prea multe intrebari pentru un contract de atribuire directa.In conf.cu OG 34/2006 presedintele atribuie contractual dar la dv.se aplica prevderile art.19,deci votul a 2/3 din comisie.