Buna ziua..Va rog ajutati-ma cu urm problema.
Se cumpara un utilaj in valoare de 4000 de euro.Se primeste factura si se efectueaza plata. La interval de o luna se achizitioneaza de la acelasi furnizor un alt utilaj cu valoarea de 12000 euro. Pe contract scrie ca totul se face in sistem de buy back...adica utilajul achizitionat initial se schimba cu acesta de 12000 la care se va plati diferenta de 8000 de euro respectiv 2 rate..Furnizorul imi face o factura de 8000 de euro in care sunt incluse doar ratele utilajului.conform contractului. Cum ma scad eu in contabilitate de vechiul utilaj?..Trebuie sa le facturez lor vechiul utilaj? Ce inregistrari contabile fac.?
Va multumesc anticipat
Buna ziua.
Nu trebuie sa faceti factura pentru ca in baza contractului furnizorul va factureaza doar diferenta.In functie de cum ati inregistrat utilijul in contabilitate (inclusive in programul de mijloace fixe )trebuie sa procedati astfel.Daca l-ati inregistrat in programul de mijloace fixe),in baza contractului faceti inregistrarile
-daca e inregistrat numai cu note contabile
231(utilaj nou)=213(utilaj vechi) 4.000 euro
in baza facturii primate
231(utilaj nou)=404 8.000 euro
213(utilaj nou)=231(utilaj nou) 12.000 euro
-daca inregistrarile sunt facute in gestiuni atunci implicit trebuie sa descarcati din gestiune(diminuare stoc) vechiul utilaj si sa mariti stocul cu noul utilaj)
6583=213 4.000 euro se face implicit prin program
231=404 8.000 euro
231=7583 4.000 euro
213=231 12.000 euro
Pentru a nu influenta rulajele conturilor de venituri si cheoltuieli stornati cu note :
6583=231 -4.000 euro
231=7583 -4.000 euro
Din punct de vedere contabil (si fiscal) respectivul contract genereaza 2 operatiuni distincte (inclusiv la nivel de gestiuni/bunuri sunt 2 utilaje diferite, nu se pot metamorfoza peste noapte din mic in mare sau din ieftin in scump).
In functie de contractul al doilea incheiat intre cele 2 parti, operatiunile sunt urmatoarele:
1. Buyback => dvs. facturati utilajul vechi cu 4000 euro, iar furnizorul va factureaza celalalt utilaj pe valoarea integrala. Compensarea se realizeaza printr-un instrument de plata emis si girat sau mai sigur prin virament bancar.
2. Retur, situatie in care furnizorul dvs. intocmeste o factura de retur de -4000 euro si o factura de livrare de 12.000 euro. In aceasta varianta compensarea se poate realiza intre cele 2 facturi de furnizor, respectiv client la el, fara a fi necesare operatiuni financiare. In acest caz trebuie modificat contractul, din buy-back in livrare cu retur.
Pentru a-mi argumenta opinia, fac trimitere la prevederile OMF 3055/2009 Sectiunea 7, Art. 35, alin (3).
Epava-leasing
cimpazu
Buna ziua, am si eu o nelamurire: am o masina in leasing financiar.
masina a fost lovita dauna totala.
firma de leasing a fost despagubita de asigurarea sa ... (vezi toată discuția)