avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1108 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Sfaturi pentru un nou Intreprinzator
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Sfaturi pentru un nou Intreprinzator

Buna ziua! Va rog daca se poate sa ma ajutati cu niste sfaturi. Va multumesc anticipat.
Doresc sa deschid un magazin cu diverse lucruri second hand(folosite) in principiu haine si incaltaminte cumparate en gross la sac(pret per kg). Daca cumva iau marfa din exteriorul Romaniei imi mai trebuie alte acte decat factura ca sa o pot vinde aici in Romania? De asemenea daca cumpar produse si le vand mai scump la mine in magazin pot baga produsele la vanzare doar pe baza bonului? Eventual chiar din afara romaniei? As dori sa lucrez ca vanzator eu si sotia.
M-am gandit sa deschid un II. Nu prea ma pricep la normele fiscale. Am mai avut PFA exact asa cu norma de venit si mi s-a parut cam costisitor dar foarte comod referitor la registre,declaratii,etc.
La II nu stiu cum se procedeaza.Am inteles ca poti avea angajati. Norma de venit pentru codul caen unde vreau sa deschid este foarte mare dupa parerea mea. E undeva la 13000 ron anual. Genereaza foarte mari costuri dupa cum am socotit.
Asa ca m-am gandit sa ma orientez pentru impozitarea cealalta, dupa ce scazi cheltuielile.
Ma adresez dumneavoastra pentru a-mi confirma parerile dar si pentru a ma ajuta cu sfaturi. Pana acum am inteles ca pot avea II si din incasarile pe care (sper) sa le fac scad cheltuielile pe care le am. Asadar din incasari o sa scad chiria pe spatiu, marfa pe care o cumpar ( mentionez ca as vrea sa nu fiu platitor de TVA), salariile si impozitul pentru aceste salarii. Teoretic pe banii cu care raman ar trebui platit 16%,nu? Eu as vrea ca eu si sotia sa fim angajati cu jumatate de norma ca sa fie impozitul de la salarii mic. Dar la sanatate banuiesc ca voi plati ca si la salarul minim pe economie nu? Adica undeva la 60 lei per angajat. La pensii trebuie sa platesc? E obligatoriu? Eu nu as vrea.
De asemenea vreau sa stiu daca acea contabilitate in partida simpla pe care ar trebui sa o tin necesita chiar si colaborarea cu un contabil. Pot sa o tin doar eu completand jurnalul de incasari si plati? Platile pe care le scad din incasari pot fi de exemplu si mancarea pe o zi de la servici?
Si legat de mine, fiind cel care deschide II pot vinde si eu la magazin fara sa fiu angajat? De asemenea platesc si pentru mine la stat impozit si pensii ? Sau teoretic banii care raman dupa plata salariului catre sotie(daca ar fi numai ea angajata la II) si restul platilor reprezinta venitul meu?
In incheierea primului post vroiam sa intreb si daca ar fi mai bine sa fac IF fiind doar eu si sotia. Sau care ar fi diferentele(Eventual si avantajele ) unui IF fata de II?
Daca voi vrea sa angajez si din afara familiei probabil nu voi putea daca e IF.
Va multumesc inca odata celor care vor raspunde.
Ultima modificare: Sâmbătă, 5 Iulie 2014
Noulintreprinzator, utilizator
Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 10:10, 27 Iulie 2014
Pentru problema legata de cei care vor munci: sotia sau sotul titularului intreprinderii individuale (II), in cazul in care contribuie la desfasurarea activitatii, se vor putea asigura in sistemul public de pensii pe baza de contract de asigurare sociala, precum si in sistemul asigurarilor de sanatate.
Pentru aplicarea noului sistem, titularii intreprinderii individuale se inscriu in Registrul Comertului cu mentiunea privind participarea in mod obisnuit a sotiei sau sotului la activitatea desfasurata de II, prin declaratia pe proprie raspundere si a certificatului de casatorie.
Astfel nu veti mai avea nevoie de angajarea sotiei si eliminati o parte din impozite.
Apoi, toata marfa achizitionata sa fie cu factura. Pentru factura intocmiti nir. Vanzarea o faceti cu casa de marcat. Pentru gestiune completati registrul de gestiune zilnic iar pentru impozitare, completati registrul jurnal de incasari si plati.
Va multumesc pentru raspuns. Mai am o intrebare. Daca furnizorul meu vinde en gros papuci cu un pret pe factura si unul mult mai mare in realitate ( de ex el trece 10 lei kg pe factura dar in realitate e 30) cum pot face sa nu platesc asa mare impozit? Pentru ca eu cumpar 10 unitati cu 300 lei dar din factura acele zece unitati ies cu 100 lei. Eu daca le vand cu 600 lei platesc impozit pentru diferenta (600-100 = 500 ) cu toate ca diferenta reala este de 300 lei. Ce parere aveti?
Nu mai cumparati de la el daca nu se regaseste in factura intregul pret de achizitie pentru ca e in dezavantajul dumneavoastra.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate-second hand petrescufelicia petrescufelicia sunt I.I. second hand, cum inregisrez in contabilitate factura de marfa la Kg. adusa din Germania, cum platesc impozite si ce trebuie sa fac sa lucrez legal?Am ... (vezi toată discuția)
Calcul pret achizitie in neregula s_chance s_chance Buna ziua, am o nelamurire si intrucat nu am mari cunostinte legate de contabilitatea cer ajutor aici. Situatia este urmat: imi deschid magazin, produsele ... (vezi toată discuția)
Contabilitate asociatie familiala vasilelacramioara vasilelacramioara am infiintat o asociatie familiala si va intreb ce documente contabile trebuie sa intocmesc am un magazin (vezi toată discuția)