As dori sa stiu daca o persoana care primea ajutor de handicap si a decedat poate primi ajutorul de deces. Mentionez ca persoana respectiva nu a muncit niciodata, deci nu a avut nici o cotizatie la stat.
Daca primeste, va rog sa imi spuneti unde ar trebui sa merg. Casa de pensii teritoriala a spus ca ei nu acorda nimic pentru ca nu a fost pensionar.
1. Ajutorul de deces se acorda de catre Casa de Pensii pensionarilor si asiguratilor la pensii.
2. Pentru persoana de care vorbiti se poate primi un ajutor de inmormantare de la Primarie cu care trebuie sa luati legatura pentru a vedea care sunt conditiile.
Potrivit Legii nr. 416/2001, în cazul decesului unei persoane din familia beneficiară de ajutor social sau al persoanei singure beneficiare de ajutor social, primarii pot dispune acordarea unui ajutor reprezentând o parte din cheltuielile cu înmormântarea.
Ajutorul de deces este acordat unei singure persoane, care poate fi, după caz, soţul supravieţuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul, moştenitorul stabilit în condiţiile dreptului comun sau, în lipsa acestora, persoana care dovedeşte că a suportat cheltuielile cu înmormântarea.
Ajutorul de deces se acordă pe bază de cerere însoţită de următoarele acte, după caz:
a) certificatul de deces, în original şi în copie;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) actele de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte relaţia de rudenie cu decedatul sau, după caz, actele care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
d) dovezi privind suportarea cheltuielilor cu înmormântarea.
Cererea şi actele doveditoare se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti unde familia din care a făcut parte persoana decedată sau, după caz, persoana singură decedată a beneficiat de ajutor social.
Ajutorul se suportă din bugetul local şi poate fi acordat în bani şi/sau în natură.
yume21
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Puteți să-mi spuneți care este termenul depunerii acestei cereri către Primărie?
tudorvaleriu a scris:
1. Ajutorul de deces se acorda de catre Casa de Pensii pensionarilor si asiguratilor la pensii.
2. Pentru persoana de care vorbiti se poate primi un ajutor de inmormantare de la Primarie cu care trebuie sa luati legatura pentru a vedea care sunt conditiile.
In temeiul Legii nr. 416/2001, art.28, privind venitul minim garantat, în cazul decesului unei persoane din familia beneficiară de ajutor social sau al persoanei singure beneficiare de ajutor social, primarii pot dispune acordarea unui ajutor reprezentând o parte din cheltuielile cu înmormântarea.
Ajutorul de deces se acordă pe bază de cerere însoţită de următoarele acte, după caz:
a) certificatul de deces, în original şi în copie;
b) actul de identitate al solicitantului;
c) actele de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte relaţia de rudenie cu decedatul sau, după caz, actele care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator;
d) dovezi privind suportarea cheltuielilor cu înmormântarea.
Cererea şi actele doveditoare se înregistrează la primăria comunei, oraşului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului Bucureşti unde familia din care a făcut parte persoana decedată sau, după caz, persoana singură decedată a beneficiat de ajutor social.
Ajutorul se suportă din bugetul local şi poate fi acordat în bani şi/sau în natură.
Legea nu prevede un anumit termen de depunere a cererii.
Ajutor de deces
razvan61
Fratele sotiei mele a decedat...de 4 ani ea il sustine atat financiar , cat si moral si social , nefiind asigurat...nu are nici o alta ruda...ea va suporta ... (vezi toată discuția)