O insitutie publica, partener intr-un proiect POSDRU trebuie sa faca achizitii de produse si servicii ale caror valori sunt sub pragul de 30 000 euro.
Conform Instructiunea 26, GHID anexa 4 , pasii de urmat sunt:
- nota de estimare a valorii contractului de achizitie
- dosarul achizitiei publice
- proces verbal receptie produse
Conform OUG 34/2006 art 19 : Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ.
Deci, care sunt pasii de urmat ?
Va multumesc.
Cf OUG 34, sub pragul de 30 000 E se face achizitie directa pe baza de document justificativ. Acesta poate fi si o simpla factura...
Totusi, cf instructiunilor POSDRU, recomand sa se faca procedura completa: Referat de necesitate, cele 3 NJ, Documentatie de atribuire, model de contract.... adica toata documentatia pe care o faceti pentru procedurile de cerere de oferta, licitatie deschisa, etc. Legea achizitiilor nu presupune acest lucru, fie ca sunteti public sau privat, dar controalele ulterioare (Curtea de conturi) le solicita.
Daca faceti achizitia directa pe SEAP (este cea mai transparenta procedura - si nimeni nu o poate contesta- aveti in vedere imprimarea a inca 2 oferte din ziua respectiva.
Online sau offline, trebuie sa aveti la dosar o oferta completa, si cel putin doua invitatii de participare inregistrate si semnate de alti doi potentiali ofertanti.