Sediul materiei :
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 34 din 19 aprilie 2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii
Vezi:
[ link extern ]
Cf. Legii nr.193/2013, de la 01.07.2013, la Art.19 din OUG 34/2006 se modifică pragurile valorice pentru achiziţie directă astfel:
pragul vechi de 15000 Euro/ cod CPV/ an financiar pentru produse, servicii se modifica dupa cum urmează:
- 30 000 Euro/ tipul de produs sau serviciu/ an financiar pentru servicii si produse
- 100 000 Euro/ tipul de lucrare/ an financiar pentru lucrari.
OUG 77/2012 aduce unele modificari la OUG 34/2006 printre care si introducerea articolului 19 ind.1:
"Art. 19 ind.1 -
(1) În situaţia prevăzută la art. 19, autoritatea contractantă transmite în SEAP o notificare cu privire la achiziţia directă a cărei valoare depăşeşte echivalentul în lei al sumei de 5.000 euro fără TVA, în cel mult 10 zile de la data primirii documentului justificativ ce stă la baza achiziţiei realizate.
(2) Transmiterea notificării prevăzute la alin. (1) se va efectua în format electronic prin utilizarea aplicaţiei disponibile la adresa de internet www.e-licitatie.ro şi va cuprinde următoarele informaţii:
a) denumirea şi datele de identificare ale operatorului economic;
b) obiectul achiziţiei;
c) codul CPV;
d) valoarea achiziţiei;
e) cantitatea achiziţionată;
f) data realizării/atribuirii achiziţiei."
Procedura privind achizitia directa cu valoare peste 5000 Euro
Orice achiziţie directă ce depăşeşte valoarea de 5000 de euro va fi comunicată biroului Achiziţii în vederea notificării pe site-ul ANRMAP, www. e-licitatie.ro;
Pentru achiziţia directă se va justifica preţul produsului(lor) sau serviciului(lor) declarate în referatul de necesitate şi în nota privind valoarea estimată.
Preţul estimat va fi justificat printr-o analiză de piaţă. Această analiză va cuprinde:
Oferte ferme( semnate si ştampilate) din partea a minim 3 firme producătoare, distribuitoare de produse, prestatoare de servicii, conform referatului de necesitate (inregistrate la Registratura Achiziţii)
Proces verbal de analiza a acestor oferte, semnat de o comisie (minim 3 membri) care sa justifice alegerea pretului si a firmei furnizoare, prestatoare.
Proces verbal evaluare oferte
Desfasurarea procedurii:
- Diagrama achizitie directa
- procedura achizitie directa
Formulare:
- fisa urmarire document
- Referat produse; Referat necesitate materiale
- Referat servicii
- Nota justificativa
- Nota fundamentare
- Nota valoare estimata
- Angajament bugetar
- Contract furnizare
- Contract servicii
- Comanda ferma