pai , ce treaba are conventia CMR cu disparitia in sine ?
transportatorul din Bistrita , va trimis pentru analiza si pentru intocmirea corecta a dosarului de expeditie toate documentele aferente societatii , aceste fiind urmatoarele :
-copie licenta de transport
-copie autorizatie de transport (pentru camion);
-copie asigurare CMR;
in cazul in care acest bistritean , a intermediat mai departe catre alt caraus din bucuresti , catre dumneavoastra a trimis copie dupa licenta de activitati conexe ?
faptul ca s-a deschis vorba de conventia CMR , trebuie sa stiti ca nu poate fi aplicata doar ca asa scrie in articolul respectiv(cu referire la furt)...
mai mult de atat , dumneavoastra detineti o licenta de activitati conexe ?
In 2009 nu era obligatorie aceasta licenta sau nu prea sa tinea cont de ia. Recunosc, nu am cerut licenta de transport sau asigurare , am verificat pe Bursa ca exista firma ca transportator am primit confirmarea prin fax cu nr de masina si numele soferului si cam atat. 90% din transportatori cam asa lucreaza.
Conventia CMR are legatura deoarece procesul civil s-a desfasurat in baza acesteia.
sunt administratorul unei societati de trasnport (nu conteaza numele), cu un parc auto de 140 de camioane .
am avut "n" probleme de acest gen , dar un caz similar dar mult mai valoros , ca prejudiciu, cu electronice incarcate din Roterdam cu livrare in Budapesta , in realitate ele au ajuns in Galati...m-a marcat , deoarce mie mi-au disparut si camioanele , nu numai marfa din ele . aceste au fost gasite in MALAGA in sudul Spaniei dupa vreo 3 luni ,si de atunci am pus sistem de urmarire pe intreg parcul .
asigurarile si autorizatiile atesta valabilitate firmei cat si seriozitatea acesteia....deci se practica de multa vreme varianta asta .
cum de beneficiarul a deschis actiune impotriva unui tert dintr-un contract , in conditiile in care nu cunoaste clauzele contractului dintre dumneavoastra si subcontractor , asta nu v-a ridicat nici un semn de intrebare ? cum a intrat un utilaj prin frontiera , atat timp cat el trebuia dus in alta tara , la fel , nu v-ati intrebat ? sigur a avut documente de insotire valabile .
in proportie de 99,99% din transporturile pe care le face firma mea , soferilor l-i se cere un act de indentitate , aceasta fiind clauza in contactul pe care-l primesc , si daca intremediez cursa , aceeasi clauza o atasez si eu in contractul emis.
cel care a invocat conventia CMR , oare , a citi toate detaliile referitoare la articol ? cred ca nu , doar a gasit o portita , a zis sa intre , in opinia dansului a fost dechisa.
daca considerati ca pe bursa se lucreaza asa in 90% din cazuri sa stiti ca gresiti , in mod normal va asumati responsabilitati pentru cei care depind de marfa care urmeaza sa o duceti la destinatie , si ea nu mai ajunge.
daca nu au fost depuse asigurari CMR , si marfa s-a pierdut in ceata, rolul dumneavostra nu este decat de martor...nicidecum de inculpat .cineva urmareste recuperarea unui , sa-i zicem ...prejudiciu , desi din 2009 pana acum s-a bucurat de acel utilaj fara sa-l doara capul .
daca probele pentru dosar , nu au fost depuse in ordinea enumerata in primul comentariu , nu au nici o relevanta , nu o sa fiti direct raspunzator .probabil se urmareste recuperarea de la asiguartor , dar fiind atata vreme trecuta , nu vad sa mai poata face ceva .
Va citez din hotararea tribunalului: ''incredintarea de catre firma A a tractorului marca John Deere ce a facut obiectul contractului de transport incheiat cu societatea reclamanta catre o persoana a carei identitate nu a fost confirmata , contureaza o culpa grava a acestei societati'' In acest caz termenul de prescriptie este de 3 ani ....in caz de dol sau de culpa considerata de legea tarii careia ii apartine organul de jurisdictie sesizat ca echivalenta cu dolul .'' '' in considerarea celor expuse retinand culpa paratei A ,constand in efectuarea substituirii unui alt transportator fara a depune diligente in identificarea exacta a persoanei careia i-a incredintat bunul tribunalul aprciaza ca sunt indeplinite conditiile raspunderii civile pretentiile reclamantei fiind intemeiate.
In cazul in care aveti ceva similar poate sunteti de acord sa ma ajutati cu mai multe date.
Va multumesc oricum.
daca mai aveti documentele emisa atunci...si vreti sa continuati povestea , interesati-va cum se numeste soferul care a fost la incarcare(cititi fisa posutului si atributiile soferului) , si deschideti actiune pentru furt impotriva dansului.
abia apoi impotriva firmei care ati angajat-o dumneavoastra , cea din Bistrita...dar cum am mai spus , lipsa documentelor si mai ales a asigurarilor ....cele 2 chestiuni trag in jos tot , si nu duce nicaieri.
ca sa nu va mai ingrijorati degeaba , acel utilaj nu a fost furat...