Buna ziua, locuiesc intr-un bloc de 14 ap. si ne-am infiintat propria asociatie de locatari. Administratorul este proprietar. De cand m-am mutat in acest bloc (2012) nu s-a afisat la avizier nici o factura de apa, consum, etc iar acum mi-a cerut o suma pt. fondul de rulment. Nu as vrea sa achit acesti bani deoarece nu stiu cum sunt folositi din moment ce nu am vazut niciodata o chitanta. As mai dori sa imi spuneti daca sunt obligata sa platesc femeia de servici (nu sunt multumita de ea).
Am rugamintea sa ma informati unde pot face o reclamatie in legatura cu facturile de consum pe care nu le vad niciodata.
Va multumesc.
Buna ziua,
Drepturile si obligatiile dumneavoastra le regasiti in statutul asociatiei si in legea 230/2007.
Aveti dreptul sa formulati plangeri la primarie si la politie daca vi se pare ca este ceva in neregula.
Conform Legii 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, art.10, aveti dreptul sa vedeti documentele asociatiei.
Deci puteti solicita administratorului sa va arate facturile care va intereseaza, precum si baza de calcul pentru cheltuielile lunare.
Nu este nevoie sa afiseze facturile. Listele trebuie sa fie semnate de administrator - care le intocmeste, cenzor - care le verifica si presedintele asociatiei care le certifica. Daca exista aceste trei semnaturi, inseamna ca listele au fost corect intocmite,
In afara de asta puteti solicita, asa cum v-am spus, sa vedeti facturile.
Sunteti obligat sa platiti toate cheltuielile comune, inclusiv salariul femeii de serviciu, iar nemultumirile referitoare la activitatea ei sa le infatisati intr-o sesizare scrisa catre comitetul executiv, catre presedintele asociatiei.