avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 497 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Contract de munca!
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Contract de munca!

Buna ziua! Lucrez ca si Agent Securitate! Am contract pe perioada nedeterminata,dar in contract scrie ca orarul ii de 8 ore pe zi de luni pana vineri-inegal! Adica se poate si mai putin sau mai mult! Dar noi in realitate facem 12 cu 24,12-48! Plus ca in turele astea pica si sambete si duminici care nu sunt platite la dublu,si avem multe ture de noapte,fara spor de noapte! Ii bine asa? Multumesc si astept raspunsuri!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:16, 22 Iulie 2014
1. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.

Art.260 C.mun.
(1) Constituie contraventie si se sanctioneaza astfel urmatoarele fapte:
....
i) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei;
j) nerespectarea prevederilor legale privind acordarea repausului saptamanal, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei;
.....
m) incalcarea de catre angajator a obligatiei prevazute la art. 27 si 119, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei;
.....
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii de munca.

2. Art. 126 C.mun. - Salariatii de noapte beneficiaza:
a) fie de program de lucru redus cu o ora fata de durata normala a zilei de munca, pentru zilele in care efectueaza cel putin 3 ore de munca de noapte, fara ca aceasta sa duca la scaderea salariului de baza;