avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 341 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Eliberare documente dupa plecarea din companie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Eliberare documente dupa plecarea din companie

Salutare,

Din pacate ma numar printre cei carora patronii le fac probleme dupa incetarea contractului de munca. A trecut aproape o luna de cand am plecat din firma si nu reusesc sa imi obtin nota de lichidare, decizia de incetare a cim sau o copie a documentelor din dosarul personal.

Am trimis emailuri, am incercat la telefon dar ma lovesc de un zid al tacerii. As vrea sa depun o cerere la registratura firmei dar, surpriza, firma nu are registratura iar acum si-a mutat si sediul.

Ce pot face in acest caz ? Ma pot adresa catre ITM cu copiile emailurilor trimise in care am solicitat documentele ?

Multumesc anticipat,
Teddy
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 15:41, 23 Iulie 2014
1. Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.

2. Nerespectarea legilor si a altor acte normative care reglementeaza domeniul muncii, relatiile de munca, securitatea si sanatatea in munca poate fi sesizata Inspectoratului Teritorial de Munca si/sau Inspectiei Muncii.

Sesizarile pot fi transmise catre ITM (Inspectoratul Teritorial de Munca) prin:
- posta;
- e-mail;
- fax;
- inregistrate chiar la sediul institutiei.
Aceste amanunte le stiu insa problema mea principala este daca ITM-ul accepta emailuri in loc de cereri cu numar de inregistrare si implicit daca data trimiterii emailului este data solicitarii documentelor.
Ultima modificare: Miercuri, 23 Iulie 2014
teddycarebears, utilizator
La sesizarea dvs catre ITM puteti atasa emalurile trimise catre angajator .

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Carte de munca lacryg lacryg Patronul amână să dea carte de muncă și o adeverință cu perioada cât am lucrat la el. Unde îl pot reclama???? (vezi toată discuția)
Adeverinta vechime emanuel2001 emanuel2001 Ca urmare a demisiei mele incepand cu data de 25.07.2014 nu mai sunt angajata unei firme.Deoarece nu au vrut sa-mi dea co lucrand 1 an si 3 luni,m-au pus in co ... (vezi toată discuția)
Cum pot afla daca contractul meu de munca este inregistrat la fortele de munca popescuc2007 popescuc2007 Cum pot afla daca contractul meu de munca este inregistrat la Fortele de munca? (vezi toată discuția)