avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 869 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Componenta unui birou din cadrul unei primarii de ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Componenta unui birou din cadrul unei primarii de comuna

Potrivit OUG 77 constituirea unui birou se face din minimum 5 posturi.Intrebare; cele 5 posturi trebuie ocupate numai de functionari publici sau si de personal contractual.?Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Justitiarul711 , utilizator 17:51, 30 Iulie 2014
Componenta unui serviciu, birou, directii este reglementata la ora actuala de Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata. Prin OUG 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice, care a modificat art. 112 din Legea 188/1999, se specifica:

a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c) pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d) pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.

Aceste prevederi legale nu sunt obligatorii pentru firmele private, ci doar pentru autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala.

Angajatorul are dreptul sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii in temeiul art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul muncii , republicat, iar structura organizatorica a unei societati comerciale din domeniul privat este aprobata exclusiv de conducerea acesteia, asa incat organul de conducere poate decide structura functionala a unitatii, numarul departamentelor functionale, impartirea acestora in structuri mai mici, denumirea lor, numarul posturilor din cadrul fiecarei structuri functionale, precum si natura posturilor care compun aceste structuri.

Concluzia este ca un birou este compus din 6 persoane, din care 1 sef birou si 5 posturi de executie. Nu are importanta ca acestea sunt de functii publice sau contractuale.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare birou, serviciu in apl claudia_petre claudia_petre Buna ziua. Va rog sa imi spuneti care este numarul minim si maxim de angajati in cadrul unui birou si serviciu din administratia publica locala, precum si ... (vezi toată discuția)
Functie publica de conducere STEFANIA EVA STEFANIA EVA cum se procedeaza in cazul in care in organigrama unei institutii publice nu exista o functie de conducere , dar un functionar indeplineste conditiile pentru a ... (vezi toată discuția)
Cand este creat un post de sef serviciu? duni duni Postul de sef serviciu este creat atunci cand exista un numar de .....in subordine? - E vorba de sectorul bugetar. Va rog frumos sa-mi spuneti in ce lege se ... (vezi toată discuția)