Potrivit OUG 77 constituirea unui birou se face din minimum 5 posturi.Intrebare; cele 5 posturi trebuie ocupate numai de functionari publici sau si de personal contractual.?Multumesc.
Componenta unui serviciu, birou, directii este reglementata la ora actuala de Legea 188/1999 privind statutul functionarilor publici, republicata. Prin OUG 229/2008 privind masuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administratiei publice, care a modificat art. 112 din Legea 188/1999, se specifica:
a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie;
c) pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minimum 15 posturi de executie;
d) pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minimum 25 de posturi de executie.
Aceste prevederi legale nu sunt obligatorii pentru firmele private, ci doar pentru autoritatile si institutiile publice din administratia publica centrala si locala.
Angajatorul are dreptul sa stabileasca organizarea si functionarea unitatii in temeiul art. 40 alin. (1) lit. a) din Codul muncii , republicat, iar structura organizatorica a unei societati comerciale din domeniul privat este aprobata exclusiv de conducerea acesteia, asa incat organul de conducere poate decide structura functionala a unitatii, numarul departamentelor functionale, impartirea acestora in structuri mai mici, denumirea lor, numarul posturilor din cadrul fiecarei structuri functionale, precum si natura posturilor care compun aceste structuri.
Concluzia este ca un birou este compus din 6 persoane, din care 1 sef birou si 5 posturi de executie. Nu are importanta ca acestea sunt de functii publice sau contractuale.