avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... Dauna totala - Euroins; probleme intampinate, termene
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

Dauna totala - Euroins; probleme intampinate, termene

Pe 28 mai s-a deschis dosarul de dauna, de atunci pana in prezent asiguratorul cerandu-mi mai multe acte, printre care si factura masinii.

Din pacate factura de achizitie nu a fost de gasit printre documentele mele, am cumparat masina cu banii jos si nu am considerat ca mai am nevoie de ea.

Asiguratorul a spus ca merg la dealer si sa cer o hartie cu dotarile masinii si pretul de lista; am facut acest lucru, oferindu-i copia dupa comanda concreta a masinii, in care este stipulata varianta de dotare, pretul dotarilor suplimentare si seria de sasiu.

Asiguratorul dupa vreo 2 saptamani s-a razgandit si a cerut o oferta actualizata pentru acea varianta de masina; am cerut acest lucru, pretul ultimei variante fiind mai mic cu 1500 de euro.

Asiguratorul mi-a transmis apoi ca va lua in calcul pretul de catalog, pentru ca pretul este inca prea mare si sa il las sa isi faca calculele.

Dupa alte doua saptamani asiguratorul imi solicita sa fac demersuri pentru obtinerea unei copii dupa factura de la dealerul de vanzari, pentru ca lui i s-a raspuns ca doar cumaratorul poate solicita aceste date.

Este normal sa mi se solicite toate aceste documente, sa se schimbe de atatea ori varianta de calcul?

Stiam ca atunci cand factura nu mai este disponibila se ia in calcul pretul de lista sau de catalog sau pretul ultimei variante comercializate cu acelasi nivel de echipare si ultimul pret al dotarilor suplimentare.

Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? M-am saturat sa tot depun cereri la vanzator.
Exista vreun termen in care asiguratorul trebue sa imi rezolve dauna si sa imi primesc banii? si daca da, care este acel termen?

Va multumesc!
Ultima modificare: Luni, 28 Iulie 2014
felisc, utilizator
Cel mai recent răspuns: GRECU | GORDE - Avocati , Avocat 12:35, 11 Septembrie 2014
Buna ziua,

Din păcate pentru piața asigurărilor si pentru oamenii care trebuie sa apeleze la aceasta firma, caracteristica principala a firmei Euroins este - tergiversarea dosarelor de dauna.
Sunt curios dacă , la aproape 3 luni ați reușit sa Rezolvați problema.
Nici pana acum nu am primit banii!!
Buna ziua,
Potrivit legii, asiguratorul are un termen de 3 luni sa raspunda avizarii de dauna. Dealer-ul de la care ati achizitionat autoturismul ar trebui sa aiba factura de achizitie si ati putea sa o luati de la ei. Daca nu ati primit nici un raspuns in acest termen, ar fi recomandabil sa le transmiteti o notificare prin care sa le cereti sa plateasca despagubirile iar apoi sa promovati actiune in instanta. In acest caz, pe criteriile stabilite de lege, ar trebui sa evaluati Dvs, prejudiciul solicitat.
Din pacate, aceasta este practica majoritatii asiguratorilor asa incat problema se rezolva in instanta.
Succes!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acoperire rca in caz de dauna totala Mihas Mihas La inceputul lunii ianuarie am avut un accident in urma caruia avaria produsa masinii mele a fost incadrata la dauna totala. Vinovata mi-a dat RCA-ul ei si de ... (vezi toată discuția)
Dauna totala rca radu_almas radu_almas buna ziua in luna august 2012 am avut un accident cu masina propie hyundai accent, 1,5 motorina, anul fabr 2007 pe care l am cumparat de nou cu factura in ... (vezi toată discuția)
Contract livrare autoturism sirbudenisse sirbudenisse buna ziua, am contractat un autoturism cu dotari suplimentare, in luna februarie, plata a fost achitata astfel: avans(suma ceruta) restul la livrare (pret in ... (vezi toată discuția)