avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 871 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Calitate de asigurat la sanatate
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Calitate de asigurat la sanatate

Buna ziua
Un absolvent de liceu din anul 2013 , care a fost admis in anul 2014 la facultate , are calitatea de asigurat la sanatate ??? Daca nu , care sunt pasii pentru a o obtine ??

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 15:42, 28 Iulie 2014
Buna ziua,
Daca este student la zi, are calitate de asigurat, calitate pe care o dovedeste cu adeverinta de la facultate.
1. Din L:egea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii:

Art. 213. - (1) Urmãtoarele categorii de persoane beneficiazã de asigurare, fãrã plata contribuţiei:

a) toţi copiii pânã la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pânã la vârsta de 26 de ani, dacã sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, pânã la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacã nu realizeazã venituri din muncã;
...

2. Asadar 3 luni de la absolvirea liceului este asigurat la sanatate.

3. Incepand cu frecventarea cursurilor facultatii este asigurat pana la varsta de 26 de ani, daca isi pastreaza calitatea de student in aceasta perioada.
Ultima modificare: Luni, 28 Iulie 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata cass pentru un minor cocancl cocancl Buna ziua, Sunt casatorit si sotia are o fetita de 6 ani dintr-o casatorie anterioara suntem impreuna de 5 ani si jumatate, am trecut fetita pe numele meu pe ... (vezi toată discuția)
Asigurarea de sanatate andreianaa andreianaa :help:fiul meu are 24 ani.a terminat o facultate si un master la buget .acum face un al doilea master cu taxa si nu lucreaza.pana la 26 ani beneficiaza de ... (vezi toată discuția)