Sunt presedintele consiliului de administratie al unei asociatii care are in proprietate 297 ha de padure. De curand am o primit o solicitare de la primaria unde avem sediul, prin care ni se pune in vedere ca aveam obligatia sa le transmitem modificarile intervenite in structura de conducere, situatiile financiare anuale, procesul verbal al AGA, si alte asemenea. Mentionez ca primarul este o persoana care isi depaseste frecvent atributiile care ii revin. Va rog sa-mi precizati care este legislatia care ii permite sa solicite asa ceva? Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz?
Legislatia ONG nu prevede asa ceva. Situatiile financiare le poate obtine Primaria de la organul fiscal, sunt publicate si pe site-ul ministerului finantelor, iar modificarile de conducere le poate obtine de la Judecatorie, Registrul Asociatiilor si Fundatiilor fiind unul public. Cel mult daca nu exita prevederi specifice in ceva lege speciala incidenta din cauza specificului asociatiei. Este guvernata de OG 26 / 2000, sau de ceva legislatie veche? Ca sunt mari contorverse privind regimul juridic al structurilor de tip composesorat, obste etc. pentru ca prin natura lor sunt cam incompatibile cu OG 26 / 2000 privind asociatiile si fundatiile... si Legea 1 / 2000 e si ea foarte neclara referitor la cadrul legal pentru ele....