avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 374 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Produs defect inlocuit cu alt produs similar
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Produs defect inlocuit cu alt produs similar

Buna seara,
Am achiztionat o perie de par in urma cu 1 an si jumatate care mi s-a defectat si ulterior m-am prezentat la magazinul furnizor cu produsul in garantie in vederea inlocuirii acestuia, dar pe stocul magazinului nu mai exista un produs la fel cu cel achizitionat de mine, iar asistentii comerciali nu mi-au pus la dispozitie decat sansa de a-mi alege un alt produs indiferent care ar fi acesta. Neavand incotro, mi-am ales o alta perie de par, insa nu ma pot folosi de ea nefiind la fel de buna ca precedenta(efectiv imi rupe parul). Ceea ce stiu eu este ca in conditiile in care achizitionezi un produs, acesta se strica si vii cu el in garantie in vederea inlocuirii si nu mai exista un alt produs IDENTIC cu cel pe care l-ai returnat, producatorul/magazinul este obligat la restituirea contravalorii produsului., drept de care eu nu am beneficiat.Vreau sa metionez ca potrivit regulamentului interior al magainului produsul despre care este vorba, se afla in categoria returnabilelor si nu a celor care pot fi reparate, fiind un produs de igiena personala si ca nu ma incadrez in cele 30 de zile in care as fi putut returna produsul fara probleme, afladu-ma in imposibilitatea de a ma prezenta la magazin cu produsul. Ma pot folosi de vreo "cale de atac" in privinta asta???
Va multumesc anticipat!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:03, 7 August 2014
Orice produs achizitionat are un numar de zile in care poate fi returnat.Este cam tarziu sa returnati produsul dupa 1 an si jumatate de utilizare.Ce cai de atac ati dori sa urmati pentru o perie de par?Un proces?Credeti ca merita pentru o perie de par?
Peria pe care am achizitonat-o in urma cu un an si jumatate s-a defectat, si am fost cu ea in garantie in vederea repararii acestea, lucru care nu s-a putut face fiind un produs de igiena personala, cei din magazin dandu-mi singura optiune de a o inlocui cu un alt produs indiferent de destinatia acestuia, marca sau pret. Asadar, am fost nevoita sa-mi aleg o ALTA perie de par, (in aprilie 2014 mai exact), perie de care nu ma pot folosi, pentru ca nu are aceeasi calitate cu precedenta.
Nu m-am folosit de produs un an si jumatate, ca mai apoi sa ma plictisesc de el si sa ma duc sa-mi cer banii inapoi.
Pur si simplu "mi-au bagat pe gat" un produs de proasta calitate de care nu sunt multumita. Si nu l-am folosit decat o singura data.
Detaliati putin asta:

am fost cu ea in garantie in vederea repararii acestea, lucru care nu s-a putut face fiind un produs de igiena personala, cei din magazin dandu-mi singura optiune de a o inlocui cu un alt produs indiferent de destinatia acestuia, marca sau pret. Asadar, am fost nevoita sa-mi aleg o ALTA perie de par

Scrie undeva asta, ca nu repara produsele de ingrijire personala ci le inlocuiesc? Daca da, spuneti exact cum scrie. Nu prea e in regula conditia asta, in mod normal daca nu au un produs identic pentru inlocuire (deci exact la fel, nu similar/asemanator / din aceeasi categorie) puteati cere banii inapoi.
Din pacate faptul ca ati acceptat un alt produs in loc va reduce sansele de a recupera pretul.
Ei mi-au spus ca este un produs inlocuibil si nu reparabil datorita faptului ca este un produs de igiena personala. Nici eu nu am gasit asta ca si reglementare, insa ma gandesc ca poate fi de regulament interior.
Iar cu privire la acceptarea mea a altui produs, ei NU mi-au oferit o alta optiune,practic m-au obligat sa-mi aleg altceva, ori daca nu vroiam altceva, puteam doar sa merg inapoi acasa cu produsul stricat.
Regulamentul lor nu are voie sa ofere clientului mai putin de cat ii da dreptul legislatia. Cu alte cuvinte dvs. puteati beneficia de (in ordine):
- repararea produsului, daca era posibil
- inlocuirea lui cu unul identic
- inlocuirea lui cu unul similar (adica asemanator, din aceeasi gama de produse dar nu exact la fel) cu conditia sa fiti de acord
- de restituirea pretului daca nu erati de acord sa luati alt produs.

Era bine sa va fi informat cand s-a stricat peria, inainte de a anunta magazinul. Acum nu stiu daca are rost sa ii reclamati la ANPC, au trecut cateva luni, ati acceptat produsul celalalt, l-ati si folosit...
Ca pret cum este acesta fata de primul?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnarea banilor pentru un produs in garantie adi21 adi21 Buna ziua, Am achizitionat o sura de calculator acum cateva luni. Aceasta sursa s-a defectat in garantie, drept urmare a fost inlocuita. Sursa inlocuita ... (vezi toată discuția)
Returnare produs defect aflat in garantie si returnare bani adiv86 adiv86 Buna ziua, Ma aflu in situatia de a returna o pereche de ghete (aflate in perioada de garantie) magazinului Ecco. Cei de la magazin au constatat defectul ... (vezi toată discuția)
Retur emag produs incercat adinutza87 adinutza87 Saptamana aceasta am cumpar de la emag un aspirator.Cand l-am bagat in priza am constatat ca nu trage mai deloc praful, iar peria este foarte proasta.Am dat cu ... (vezi toată discuția)