nu sunt specialist in domeniu, insa iti pun la dispozitie o procedura gasita pe anaf, sper sa te ajute.
Cum se obtine certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social
Potrivit modificarilor aduse Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale,prin OUG nr.54/2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, pentru inmatricularea unei societati comerciale precum si pentru schimbarea sediului social, sunt obligatorii :
- inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, la organul fiscal teritorial in a carei raza se afla imobilul cu destinatie de sediu social si
- Obtinerea certificatului emis de organul fiscal teritorial pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Conform Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social, aprobata prin Ordinul Presedintelui ANAF nr.2112 publicat in Monitorul Oficial nr.443/2010, in vederea eliberarii acestui document titularul dreptului de folosinta asupra imobilului va depune o cerere la Administratia Finantelor Publice in a carei raza teritoriala se afla situat imobilul.Cererea va fi insotita de :
- actele doveditoare a dreptului de folosinta , cum ar fi : titlu de proprietate, contract de vanzare cumparare, contract de inchiriere,contract de comodat,sau alte acte care atesta dreptul de folosinta .
- actul de identitate ala solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz,
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice,avand in vedere ca in cazul in care titularul dreptului de folosinta este o persoana juridica ,cererea va fi depusa de reprezentantul ei legal sau de persoana imputernicita.
Cererea se va depune la registratura organului fiscal, caz in care actele doveditoare ale dreptului de folosinta se prezinta in original si in copie.Cererea se poate trimite si prin posta , cu confirmare de primire,caz in care actele doveditoare a dreptului de folosinta se trimit in copie legalizata.Termenul de solutionare a cererii este 5 zile lucratoare.Organul fiscal ii va elibera solicitantului :
- Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si
- Certificat pentru spatiul cu destinatie de sediu social.
Pentru a putea consulta formularele ve-ti accesa www.anaf.ro., acolo veti gasi si numere de contact a directiilor pentru informare. Succes!
Buna ziua,
Activitati consultanta (oil&gas) scoala calarie; boarding animale si petshop nu au nimic in comun. Sper ca nu veti avea probleme desfasurandu-le prin aceeasi entitate.
Procedura descrisa mai sus nu mai este de actualitate de vreo 2 ani. ONRC a incheiat un Protocol cu M.Fin si procedura se face de registru din oficiu. Nu vad nicio problema in a avea sediul in acea anexa.
Acum, daca veti fi dispus sa tineti toate documentele societatii in grajd....
Mult succes!
Suna bine ideea dvs.