inat a scris:
Intrebarea este: ce se intampla cu sumele care astfel se anuleaza persoanei in cauza insa raman ca sume de recuperat. Cum se repartizeaza sau recupereaza acestea?
Va propun o solutie tip "farmacie" adica foarte exacta.
1. Refaceti in fiecare luna listele de plata tinad cont acum de cererea ratacita si gasita.
Vor rezulta 3 liste de plata corecte: pe aprilie, mai, iunie.
2. Constatati ca fata de listele de plata pe care le-ati intocmit si afisat pentru fiecare din aceste luni, sumele repartizate proprietarilor sunt mai mici decat cele rezulatate pe listele ce le intocmiti acum, cu exceptia celui cu "scrisoarea pierduta" care are sume mai mari.
3. Intocmiti lista de plata corect pentru luna iulie asa cum o faceti de regula.
4. Introduceti in aceasta ultima lista doar o singura coloana suplimentara, intitulata "diferente" sau "recalculare" sau "regularizare"... Pe acea coloana introduceti in dreptul fiecarui apartament diferenta rezultata la punctul 2.
Astfel, in urma afisarii acestei liste, cel cu scrisoarea pierduta va avea de plata ceea ce are de plata pe ulima luna, corect calculata minus exact suma ce a avut de plata in plus (cumulat) in cele trei luni gresite plus.
Iar cei care au avut de plata, din gerseala, mai putin in cele trei luni gresite, vor avea acum de plata exact cat trebuie sa plateasca pe ultima luna in mod corect plus diferenta cumulata din cele trei luni.
Succes!