avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 706 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Cand pot solicita pensie?
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Cand pot solicita pensie?

Buna ziua! As dori sa stiu cati ani trebuie sa cotizez, ca sa pot iesi la pensie. In momentul de fata lucrez ca muncitor necalificat(in ture de cate 12h zi si noapte) de 1an jumatate, beneficiez in acelasi timp si de indemnizatie de handicap de grad II accentuat(dobandit in copilarie). Am 34ani. Multumesc!
Cel mai recent răspuns: BcRaluca , utilizator 14:55, 18 August 2014
Daca sunteti femeie spuneti luna si anul nasterii.
Da sunt femeie. Luna mai 1980
2/3 din 35
Adica 23 de ani si 4 luni

Indemnizatia de handicap nu este satgiu de cotizare.
1.- Conform actualelor prevederi legale pentru o femeie nascuta in luna mai 1980 varsta standard de pensionare este de 63 de ani, stagiul complet de cotizare este de 35 de ani iar stagiul minim de cotizare este de 15 ani.
- Exista un proiect de modificare a legii prin care varsta standard de pensionare pentru femei va fi de 65 de ani (dar deocamdata in Parlament nu s-a votat inca modificarea legii).

2. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 58
Persoanele care au realizat un stagiu de cotizare in conditii de handicap preexistent calitatii de asigurat beneficiaza de reducerea varstelor standard de pensionare prevazute in anexa nr. 5, in functie de gradul de handicap, dupa cum urmeaza:
...
b) cu 10 ani, in situatia asiguratilor cu handicap accentuat, daca au realizat, in conditiile handicapului preexistent calitatii de asigurat, cel putin doua treimi din stagiul complet de cotizare;


3. Asadar puteti solicita pensie pentru limita de varsta la 53 de ani daca atunci veti avea un stagiu de cotizare la pensie de 23 de ani si 4 luni.
Multumesc pentru lamuriri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură