Vă rog frumos să mă ajutați cu următoarea situație:
Sunt PFA in partidă simplă și am emis o factură pe data de 15-aug corespunzătoare serviciilor prestate pe luna iulie, iar pe data de 15-sept urmează să emit o nouă factură pentru serviciile prestate pe luna august pentru o companie X. Din cauza unor probleme financiare, această companie X nu și-a achitat facturile către furnizori la termenul stabilit în contract, inclusiv către mine, și este foarte posibil să nu își onoreze obligațiile nici în perioada următoare, întrucât a intrat în această lună in insolvență.
Problema este că această companie X reprezintă singura sursă a veniturilor care le obțin ca PFA (sau cel puțin a celor care ar trebui să le primesc). Neclaritatea mea este următoarea: Știm că până pe data de 25 ale fiecărui trimestru PFA trebuie să își achite contribuțile la CAS și CASS, respectiv impozitul pe venit. Ținând cont că facturile sunt emise, însă încasarea nu a fost efectuată, în continuare sunt obligat să plătesc impozit și contribuții pe 25-sep? Practic, ar trebui să dau bani statului din buzunarul propriu în condițiile în care .... nu am încasări ?!
- din pacate trebuie sa achitati contributiile si impozitul anticipat (buzunarul PFA este si buzunarul dvs personal)
- anul urmator la depunerea declaratiilor definitive daca nu aveti venit realizat vi se va restitui impozitul platit in acest an
- contributiile nu se restitutie
In completarea celor scrise mai sus, la inceput de an, daca ati optat pentru impozitarea pe venit real, ati depus D220 cu venitul estimat pentru 2014 iar toate acele plati care se fac anticipat in contul impozitului pe venit si contributiei la sanatate, sunt calculate fata de acel venit estimat.
@georgeenciu și @george-neagu , vă mulțumesc mult pentru răspunsuri.
Din păcate, pentru mine, buzunarul meu se umplea doar din prestarea de servicii ca PFA pentru această minunată companie X.
Aș mai avea o întrebare, dar posibil să țină de alt topic (sper să nu mă înjurați :"> ):
În contract am adăugată clauza conform căreia, în cazul în care Beneficiarul nu achită datoriile, îi pot aduce penalizări de 0.1% din suma datorată pe zi. Luând în considerare că factura a fost deja emisă pe valoarea contractată și trimisă deja Beneficiarului, cum trebuie să procedez în acest caz? Stornez factura inițială și refacturez la data achitării pe noua valoare actualizată cu penalizările corespunzătoare? Sau, emit o nouă factură doar cu penalizările aferente facturii respective?