avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1115 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... (Inca) o intamplare cu furnizor telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

(Inca) o intamplare cu furnizor telefonie

Sper sa aveti rabdare sa cititi intamplarea mea, am incercat sa o scurtez cat am putut pentru ca inca sa se inteleaga.

Intre mine si Vodafone a existat ani buni o relatie comerciala. Pe care am reziliat-o.
Cand am reziliat, mi-am utilizat dreptul la opozitie privind utilizarea datelor mele de catre Vodafone dupa reziliere. Rezilierea fiind facuta tot din cauza ca si-au batut efectiv joc, si mi-au dat un contract ca in parodiile nereusite. O sa revin asupra contractului ala.

Zilele trecute, facand ordine prin mail, observ si nenumaratele mailuri de la Vodafone. Intru pe ele, dau click pe linkuri, cand colo, ajung direct in documentele mele, de pe serverele Vodafone Romania (dupa logarea in My Vodafone). Le scriu la persoane.fizice_ro@vodafone.com intrebandu-i daca mai sunt documente cu datele mele personale si de ce, in serverele lor (le-am trimis si hartia prin care singuri si-au asumat ca vor sterge toate datele mele personale din sistemele lor). Primul raspuns, la aceasta reclamatie, a fost ca nu mai au documente cu mine in sistemele lor si toate sunt sterse, cum si-au asumat.
Apoi, raspunsul meu, inregistrat ca o noua reclamatie, e ca sunt 100% sigur ca au documente cu numele meu in serverele lor deoarece sunt disponibile si on-line, in format pdf. Dandu-si seama de gafa, si-au nuantat repede pozitia, spunand ca ei au dreptul sa tina si sa foloseasca cum doresc informatiile mele conform TCG art 10.1 si conform art 9 din CCP ale contractului. In acelasi timp, tot ei mentionau, ca-si mentin pozitia asumata in raspunsurile anterioare pe aceeasi tema, adica ei isi mentin pozitia ca au sters datele dar nu le-au sters. :) Circ marca Vodafone.

Replica si curiozitatea mea, ca sa scutesc cele 30 de zile in care vine un raspuns, a venit printr-un apel la relatii clienti, de pe un numar Orange. Si e imposibil sa ajungi la un operator de la relatiile cu clientii normale, trebuie sa suni la facturi, si aia sa te transfere la abonamente. Birocratie in cel mai pur stil romanesc. Ce i-am intrebat eu, de bun-simt, la ce contract de servicii se refera in raspunsul reclamatiei mele? Ca de scris nu scria. Si de vechiul contract din 2004 cu Mobifon S.A. (Connex) nu putea fi vorba, atunci nu exista TCG si contractul avea altfel structurate clauzele.
Atunci, ei au scos din palaria lor magica, un asa-zis contract (cel de care pomeneam la inceput), din cauza caruia m-am si portat, care e complet eronat. Dar reprezentantul Vodafone sustinea ca e bun.

Probleme contractului ala sunt:
- Desi contractul e facut la distanta, nu e bifata casuta “contract la distanta”. Inseamna ca e contract fizic, ce necesita semnatura mea. Si nu exista asta in sistemele lor (am intrebat direct reprezentantul si a recunoscut). Dee fapt e un contract la distanta generat pe genunchi, de un angajat incompetent. Fara semnatura mea, e hartie igienica contractul ala.
- Data incheieri contractului e 13.11.2012 si data intrarii in vigoare a ofertei 6.04.2012, cu aproximativ 7 luni inainte. Daca nu e ilegal de-a dreptul, oricum e o mare problema.
- Pe facturile de dupa 06.04.2012 apare conform contractului (seria si nr celui din 2004), dar cu serviciile noi. Faptul ca facturezi altceva decat ai intr-un contract legal, inseamna infractiune, nu? Cred ca evaziune fiscala.

Acel contract a fost generat asa, in graba, deoarece negociasem o oferta de retentie la inceputul lui aprilie 2012, si 7 luni a trebuit sa-i bat la cap pe cei de la Vodafone sa-mi dea si mie un contract pe un suport durabil, conform legii contractelor la distanta, si mi-au trimis porcaria aia de contract in mail. In momentul ala, am decis sa pun capat oricarei legaturi a mele cu Vodafone, cat de repede se poate (m-am portat dupa 2 luni). Prea multa scarba fata de client la Vodafone, nici cei de la Electrica nu fac asa si aia au monopol.

Sa revin la discutia cu consultanta de la relatii cu clientii. Pomenind de acel contract, reprezentanta Vodafone si-a pus paie aprinse in cap. Imediat i-am solicitat explicatii privind punctele de mai sus. E prima data cand mi se intampla sa pun un consultant la orice companie de servicii in asa mare incurcatura incat sa taca fara replica. Pur si simplu nu exista explicatie. Dupa ce am incercat cateva minute sa scot orice raspuns de la consultanta, dar stiind ca n-ai cum sa raspunzi la asa ceva, i-am solicitat ori sa-mi dea un sef, ori un mail ori o alta modalitate unde pot afla opinia oficiala a Vodafone, de preferinta insotita si de o dovada scrisa. Singurul lucru spus de consultanta, cu jumatate de gura, a fost ca pentru ea acel contract e valabil deoarece e in sistem (!!!). Si, pentru informatii suplimentare, sa ma duc la reprezentanta Vodafone din orasul meu. Alte modalitati mi-a zis ca nu stie.
Dupa ce am inchis, mi-a venit ideea sa apelez la reprezentantul oficial Vodafone de pe un forum mare, poate el, angajatul direct Vodafone ma poate descurca. El, ca si cel de la reprezentanta (care zicea ca el n-are calificare sa-mi raspunda), m-au expediat cat au putut de repede si mi-au zis sa scriu la documente_ro@vodafone.com (de ce nu mi-a zis asta din prima tipa de la relatiile cu clientii, habar n-am).

So, back to square 1. :)

Sper ca nu v-am plictisit. Intrebarile mele ar fi:
1. E corect rationamentul meu sau sunt in eroare?
2. Din cauza contractului ala, am reziliat cu 4 luni inainte de expirarea asa zisei perioade obligatorii. Era un abonament de doar 6 euro sa tin numarul vechi activ, dar m-au scarbit atat de tare incat am pus punct final. Avand in vedere contractul implicat, are Top Factoring intr-un eventual proces vreo sansa sa obtine vreun leu de la mine? Daca da, ce argumente ar avea? Mentionez ca exista o taxa de reziliere de ~200 lei, conform contractului ala. Fara taxa aia, Vodafone ar avea sa-mi dea mie ~ 35 lei, pentru serviciile platite in avans.
3. Dupa raspunsul Vodafone, ce va veni in aproximativ o luna, daca ma duc cu toata povestea asta la ANPC si dataprotection.ro, am vreo sansa sa vad compania Vodafone sanctionata(cat mai drastic)?
4. Ce legi(articolele din ele) incalca Vodafone in acest caz? As dori pareri avizate, sa stiu exact ce pot folosi in folosul meu si in eventualele sesizari.
Daca e nevoie, la cerere, voi face captura de ecran cu documentele(cu datele personale scoase), si voi pune aici pozele.
Ultima modificare: Marți, 26 August 2014
Dragos04, utilizator

Alte discuții în legătură

Vodafone refuza sa rezilieze contract internet mobil adriamia adriamia Buna ziua, Vreau sa renunt la Vodafone deoarece consider preturile lor incorecte. Am asteptat sa expire contractul, desi asa cum am aflat recent clauza de ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone - servicii mibile internet cons.star cons.star Buna ziua, As dori sa stiu cum pot incheia contractul pentru internet incheiat cu cei de la vodafone. Am sunat la ei si i-am anuntat ca vreau sa reziliez ... (vezi toată discuția)
Urgent! teapa la portare!!! irinairina13 irinairina13 Ce se poate face pentru reziliarea contractului cu noua firma in cazul in care portarea nu se poate realiza, din cauza ca abonatul se afla inca in perioada ... (vezi toată discuția)