Buna ziua,
As dori sa stiu cum pot incheia contractul pentru internet incheiat cu cei de la vodafone. Am sunat la ei si i-am anuntat ca vreau sa reziliez contractul dar binenteles ca imi cer taxa de 260 euro. Dupa ce am vorbit cu ei m-am apucat sa citesc contractul si am descoperit urmatoarele:
1. Informatii despre servicii: Mobile Internet and Office Unlimited 4gb la care este trecut ca si oferta promotionala serviciul in sine (nu apare nici un modem nici un aparat).
2. Durata contractului este de 24 luni
3. Acordul clientului: clientul este de acord cu plata taxei de reziliere pt incetarea contractului inainte de expirarea duratei minime , de 150Eur per SIM in cazul ofertei prom. si a taxelor de reziliere aplicabile in alte situatii
9. Durata contractului: Prezentul contract se incheie pe o durata nedeterminata dar nu mai mica de 1 an (perioada minima). Dupa expirarea perioadei minime , oricand dupa aceasta , Clientul poate solicita , in baza unei notificari in conformitate cu dispozitiile art.9.1 din TCG , incetarea contractului fara despagubiri. (clauza apare tot in contract)
In momentul in care am semnat contractul am primit si un act aditional in care scrie:
2. Prin prezentul act aditional VDF acorda clientului oferta speciala VFD Mobile Connect , pe o durata de minim 1 an din momentul activarii (activarea fiind in 15/05/2009).
3. In cazul in care clientul a achizitionat un card de date compatibil UMTS , taxa perceputa de catre VDF pt incetarea contractului inainte de termen , cu titlu de penalitate pt neexecutarea contractului de catre Client, va fi in valoare de 260 eur.
Intrebarile mele sunt : nu se cam contrazic clauzele din contract ? cum as putea rezilia acest contract? In baza acestor clauze (abuzive si contradictorii) ma pot adresa OPC-ului pentru a depune plangere ? Multumesc
Multumesc pentru raspuns.
Am sunat again la VDF si conform lor , eu mi-am dat acordul pentru 24 luni chiar daca pe contractul general pe care mi l-au dat apare perioada minima de 1 an. Chiar nu mai inteleg nimic , un contract nu trebuie personalizat in functie de client? cum e posibil sa se dea o foaie pe care sa scrie 24 lunii si alta (care este conform lor "contract general VDF") pe care sa scrie :1 an de zile perioada minima , dupa expirarea perioadei minime , oricand dupa aceasta , Clientul poate solicita incetarea contractului ...... cu plata tuturor datoriilor (ceea ce nu este cazul) si fara plata de despagubiri cu exceptia situatiilor in care in TCG acest lucru este cerut (precizez ca acest TCG 'termeni si conditii generale ' nu l-am primit si nici nu la-m semnat))
Avand in vedere ca mai am 1 an din contract , pentru a-l putea rezilia VDF cere 75 eur taxa calculata in functie de nr de luni ramase . I-am intrebat de ce mai pun taxa din moment ce exista o lege care le interzice acest lucru ? mi-au spus ca se cere deoarece am beneficiat de oferta promotionala in ceea ce priveste serviciul (50% reducere pt prima luna) si un telefon care conform lor este promotional insa nicaieri in contractul nu apare specificat acest lucru (ex: se ofera telefon promotional, gratuit , etc ) ci doar o factura cu valoarea 0. Intrebarea este ; legea 161/2010 se refera si la servicii promotionale? Pot sa fac cumva sa scap de ei fara a plati taxa si fara instanta?