avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 882 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract internet 3G Vodafone-Pers juridica.
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract internet 3G Vodafone-Pers juridica.

Buna ziua,
va cer sfatul in urmatoarea problema :
am achizitionat de la Vodafone un modem 3g impreuna cu un abonament de date, neinspirat contractul l-am facut pe societate. Problema este urmatoarea : eu am solicitat un abonament de 9E fara tva conform pliantelor publicitare si informatiilor de pe site-ul vodafone.ro. Caracterisitcile tehnice ale abonamentului solicitat erau specificate pe site si in media. Dupa semnarea contractului am observat ca obiectului contractului a fost trecut ca fiind un abonament de 18E fara tva caruia i se aplica o reducere de 50% pe o perioada nementionata. Nu se specifica durata promotiei ci doar durata contractului - 24 luni. Am incercat sa gasesc informatii tehnice privind un posibil abonament de 18E dar care nu exista. Nicaieri in oferta Vodafone nu exista un posibil contract de 18E si nici macar o posibila reducere de 50% a acestuia sau date tehnice privind posibilele viteze de transfer. Eu consider ca am fost indus in eroare si mi s-a vindut un produs fictiv care foarte posibil la sfirsitul celor 24 de luni , daca nu mai devreme - va reveni la 18E fara reducere.
In acest caz as dori rezilierea contractului pe cale amiabila cu Vodafone pentru ca nu imi place sa cer un lucru si sa primesc altceva, mai ales ca acel altceva nu poate fi regasit ca specificatii tehnice in informatiile prezente in media.
Am facut o plingere la relatii cu clientii si o reclamatie scrisa, inca nu am primit raspuns. As dori sa stiu daca considerati cazul ca fiind fondat sau daca ma agit degeaba, de asemena as dori sa stiu daca fac un transfer al contractului pe persoana fizica (transfer responsabilitate) ma va ajuta cu ceva la rezilierea mai facila a contractului.
Mentionez ca este prevazut in contract o clauza pentru reziliere ce obliga clientul sa plateasca 260E daca doreste rezilierea contractului inainte de perioada contractuala. Taxa abuziva pentru ca nu produc daune de 260E.

AStept raspuns,
Va multumesc,
Florin
Cel mai recent răspuns: ContSters42058 , utilizator 11:46, 24 Aprilie 2009
Daca acel contract era incheiat pe persoana fizica, v-ati fi putut adresa cu sorti de izbanda zic eu, OPC-ului. Insa acesta nu urmaresc decat relatiile comerciale dintre persoane juridice comercianti si consumatorii persoane fizice. Dat fiind faptul ca dvs considerati ca v-ati aflat in eroare fata de obiectul cpntractului, si ca daca ti fi cunoscut toate datele nu ati fi contractat, ati putea deschide actiune pentru rezilierea contractului, repunerea partilor in situatia anterioara si fara obligativitatea platii daunelor de 260 euro stabilite contractual. Este cam greu de dovedit dar cred ca merita incercat. Nemultumirea v-ati putea-o proba si cu faptul urmator: nu mai utilizati 1-2 luni acele abonamente, platitidoar costul si contractatzi un abonament la o firma concurenta mai avantajos decat primul.
Eu as zice ca aceasta eroare asupra obiectului contractului conduce la nulitatea acestuia....Desi , reclama a fost facuta in mod defectuos , inducandu-va pe dvs in eroare....
Contractul reprezinta legea partilor , de care acestea sunt tinute...
Iar dvs aveti obligatia , cand va asumati continutul unui contract , sa cititi cu simt de raspundere clauzele contractuale....
Pentru aceasta reclama neexplicita , va puteti adresa OPC-ului....
Ultima modificare: Luni, 13 Aprilie 2009
CABINET DE AVOCAT "STOICA IOANA", Avocat
eu cred ca este vorba de acelasi abonament-cel de 9 euro, caruia i se aplica reducerea de 50%.Oricum , din momentul in care ati semnat ceva, este greu sa mai demonstrati ca ati fost in eroare In eventualitea unui litigiu cu compania respectiva . Personal, nu cred ca ei si-ar permite sa atraga clienti oferindu-le o anumita promotie, pentru ca odata semnat contractul , promotia sa inceteze. Nu sunteti singurul abonat , ar fi existat probabil deja la ora aceasta niste scandaluri pe aceasta tema.Eu zic sa nu va faceti probleme caci abonamentul este cel de 9 euro, caruia i se aplica reducerea de 50%.
Va multumesc pentru opinii. Sa rezum un pic ceea ce nu mi se pare in regula : dupa 24 de luni eu as putea plati 18 euro in loc de 9, sau poate chiar mai devreme durata promotiei nefiind specificata negru pe alb, iar a doua chestiune - specificatiile tehnice ale unui abonament de 18 euro nu se regasesc nicaieri.

De asemenea sint interesat sa stiu dc are vreun rost sa fac un transfer de responsabilitate al contractului pe persoana fizica, sau daca singura sansa este cu un avocat in tribunal.

Va multumesc,
Florin
ar fi bine sa studiati mai atent clauzele existente in contract si cu siguranta va veti da seama cum stau lucrurile, dar , in principiu , chiar daca durata prmotiei nu este specificata, eu cred ca pentru toti cei care au contractat pe aceasta oferta, pretul va ramane acelasi pe toata durata valabilitatii contractului, respectiv pe perioada celor 24 de luni. Existenta acelei clauze, in care se specifica faptul ca in ipoteza in care dvs. veti dori rezilierea contractului mai devreme de expirarea aceastei perioade, va trebui sa achitati suma de 260 de euro, este si dovada faptului ca veti beneficia de promotie pe toata durata celor 24 luni, cu exceptia cazului in care veti cere rezilierea mai devreme, caz in care veti plati ca si cum ati fi avut un contrect incheiat la valoarea de 19 euro.

Alte discuții în legătură

Reziliere contract telefonie mobila crinadc crinadc Buna ziua! As dori sa stiu care este acea ordonanta/ lege prin care o persoana fizica - care nu mai poate sa-si plateasca abonamentul de telefonie mobila- ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone yldyko yldyko Buna ziua! Am si eu o problema cu contractul de telefonie mobila cu Vodafone. In ianuarie 2008 am semnat un contract cu Vodafone, pentru abonament si un ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract vodafone - servicii mibile internet cons.star cons.star Buna ziua, As dori sa stiu cum pot incheia contractul pentru internet incheiat cu cei de la vodafone. Am sunat la ei si i-am anuntat ca vreau sa reziliez ... (vezi toată discuția)