avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1014 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Calculator refurbished cumparat online
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Calculator refurbished cumparat online

Buna ziua,
Va rog, daca se poate, sa ma ajutati cu un sfat:In urma cu un an am cumparat, online, un calculator reconditionat cu o garantie de 3 ani, cu suma de 1649 lei(model Apple iMac). Acum o luna calculatorul a cedat si l-am transmis inapoi la firma pentru verificare si reparatie. Dupa cateva zile mi s-a spus ca, calculatorul functioneaza. Atunci am sugerat sa-l lase deschis mai mult timp pt ca defectul (era vorba despre imagine) apare dupa o perioada de utilizare. Dupa alte cateva zile, mi s-a spus ca am dreptate, calculatorul are o problema la placa video. Am asteptat sa se remedieze defectiunea, si am asteptat, si am asteptat, un semn de la firma vanzatoare, dar...niciun semn. Precizez ca in acesta perioada numai eu am telefonat la firma sa ma interesez in ce stadiu se afla lucrarea de reparatie. Dupa alte cateva zile mi s-a spus ca nu se mai poate face nimic si ca trebuie sa aleg un alt produs. Dupa ce am ales un alt produs, un laptop, mi s-a spus ok, dar saptamana urmatoare, cand am vazut ca nu primesc niciun colet, niciun semn de la firma respectiva, am telefonat, din nou, si stupoare:”ne pare rau, dar produsul a fost vandut”. Aici, trebuie sa recunosc, am ramas fara cuvinte. Dupa 2 zile, m-am mai dezmeticit, am telefonat din nou sa-i intreb ce pot face in cazul asta(mentionez ca produse nu prea mai aveau la valoarea de 1650 lei)...Dupa alte 2 zile au mai adus marfa si am comandat un alt laptop de 1550 lei si i-am rugat sa confirme ca il au pe stoc si sa il livreze in locul produsului care nu mai poate fi reparat.Au spus ok, au confirmat ca este pe stoc, pe email, dar........azi am primit telefon ca nu pot sa imi livreze laptopul de 1550 lei, decat daca mai platesc o diferenta de 370 lei, adica in total 1650+370=2020 lei, pt ca suma de 1650 lei s-a devalorizat, si nici garantie de 3 ani nu mi se mai poate da, decat la jumatate. Va rog mult, daca se poate, sa imi spuneti ce drepturi am, daca este corect modul in care sunt tratata si ce pot face in continuare.Va multumesc.Numai bine.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 09:16, 27 August 2014
Nu trebuie decat sa mai dati un telefon si sa le cereti adresa de email (daca nu o cunoasteti) si apoi le trimiteti o notificare in care precizati continutul de mai jos si in care sa subliniati prevederile art. 50 alin. (1) lit. c).

Ordonanţă nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor
Versiune actualizata la data de 27/12/2008

Art. 14. - În cazul produselor şi serviciilor alimentare, al produselor nealimentare pentru care producătorul stabileşte termen de valabilitate/data de minimă durabilitate, care pot afecta viaţa sau sănătatea consumatorilor ori care prezintă abateri de la caracteristicile prescrise sau declarate, vânzătorul/prestatorul de servicii este obligat, la cererea consumatorului, să le înlocuiască de îndată, să le refacă sau să restituie contravaloarea acestora.

Art. 15. - (1) Refacerea serviciului sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, restituirea contravalorii serviciului prestat se face imediat după constatarea neîncadrării acestuia în condiţiile prescrise sau declarate de prestatorul de servicii, dacă această situaţie nu este imputabilă consumatorului.
(2) Restituirea contravalorii serviciului se face la valoarea stabilită în contract.
(3) Operatorul economic are aceleaşi obligaţii pentru serviciul refăcut ca şi pentru serviciul prestat iniţial.
(4) Persoanele împuternicite conform art. 54 să constate contravenţiile şi să aplice sancţiunile prevăzute de prezenta ordonanţă vor stabili odată cu sancţiunea şi măsuri de remediere sau, dacă acest lucru nu este posibil, înlocuirea ori restituirea contravalorii serviciilor, după caz.

Art. 50. - (1) Constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni, şi se sancţionează după cum urmează:
c) încălcarea dispoziţiilor art. 5, art. 7 lit. b) prima, a 2-a şi a 5-a liniuţă, lit. c) a 3-a şi a 4-a liniuţă, art. 9, art. 10 lit. a)-f), h) şi i), art. 11 şi art. 14, cu amendă contravenţională de la 2.000 lei la 20.000 lei;
(2) Sancţiunile se pot aplica şi persoanelor juridice.

[ link extern ]

Legez nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

[ link extern ]
Va multumesc foarte mult si va doresc numai bine.
Nu-mi dau seama cum o sumă de bani din trecut poate fi considerată devalorizată în raport cu aceeași sumă din prezent în condițiile în care economia României nu a cunoscut deflație, ci numai inflație. Asta înseamnă că cei 1650 de lei în 2011 valorau aproximativ 1800 RON în 2013 (preț*indice preț de consum/100).
Ultima modificare: Marți, 26 August 2014
Radu9, utilizator
Nu va lasati intimidata (ca sa nu spun prostita), urmati sfatul lui cyan si adaugati la notificare si dispozitiile Legii 449/2003 actualizata (din proprie si recenta experienta va spun ca ''umplerea'' notificarii cu articole din lege are efect):

Art. 11.
- (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.
[...]
(4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.

Dumneavoastra nu sunteti obligata sa acceptati un produs diferit de primul, nici mai scump nici mai ieftin.
Daca totusi vreti alt laptop tot de la ei si ati alege un produs mai scump ar trebui sa platiti diferenta de pret. Si reciproca e valabila: daca alegeti un produs mai ieftin ar trebui sa va dea diferenta pana la 1649 lei.
Nu vor, nu ii puteti obliga insa in cazul acesta trebuie sa va restituie pretul.

Asadar scrieti-le ca au doua variante:
- produsul ales de dvs. + 99 lei
- restituirea pretului - 1649 lei,
conform [si puneti-le articolele care vi s-au indicat in topic].

Daca nu sunt de acord cu niciuna dintre variante va adresati ANPC.
Nu cred că dispozițiile art. 11 din Legea nr. 449/2003 sunt aplicabile în cauza de față. Mai degrabă ar putea să coroboreze prevederi din O.G. nr. 21/1992 cu art. 20, 21 și 23 din Legea 449. Garanția de conformitate este diferită de cea tehnică (comercială). Dacă vânzătorul spune că laptop-ul vine cu o memorie video de 2 GB și utilizatorul constată că are 1GB e aplicabilă Legea nr. 449/2003. Dacă în schimb vânzătorul promovează un produs ca având o durată de viață de minimum 3 ani și produsul se defectează, atunci sunt incidente dispozițiile O.G. nr. 21/1992. Sper să nu mă înșel.

Alte discuții în legătură

Problema placa video-garantie punisher1 punisher1 in anul 2007 in luna august am achizitionat o placa video de 913 ron de la un magazin on-line. anul acesta pe la sfarsitul lunii septembrie acesta s-a stricat ... (vezi toată discuția)
Cum se acorda garantia in cazul unor produse defecte si inlocuite, dupa vanzare tartareanum tartareanum Buna ziua am nevoie de ajutorul dumneavoastra in urmatoarea problema: -in data 01.noiembrie.2010 am achizitionat un telefon mobil cu o perioada de garantie de ... (vezi toată discuția)
Lege privind garantiile candyman19_2003 candyman19_2003 Buna ziua. Lucrez in retail si as vrea sa lamuresc cateva neclaritati pe care le am legat de legea 449/2003, lege care se refera la acordarea ... (vezi toată discuția)