avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 945 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Cum aplicam lg 211/2011
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Cum aplicam lg 211/2011

Suntem un SRL cu obiect de activitate "comert cu ridicata de produse alimentare etc". Am fost contactati de o pers care ne-a spus ca trebuie sa ne inscriem la cursuri pt gestionarea deseurilor altfel suntem pasibili de amenda conform art 22 alin 3 din lg 211/2011.
Noi avem in curte containere de colectare selectiva si avem si contract cu o firma de salubrizare.
Suntem obligati sa desemnam o persoana care sa aiba cursuri de gestionarea deseurilor?
Cel mai recent răspuns: Komkao Consulting , Consultant protectia mediului 21:26, 1 Septembrie 2014
Conform legii 211/2011 aveti obligatia de a desemna o persoana din randul angajatilor, persoana care sa fie instruita in domeniu prin absolvirea unor cursuri de specialitate sau sa delegati activitatea unei societati specializate. Faptul ca aveti containere si predati deseurile unei firme autorizate nu inseamna ca va indepliniti toate obligatiile de mediu. De exemplu trebuie sa tineti lunar evidenta gestiunii deseurilor si sa o raportati anual la APM, la fiecare predare de deseuri trebuie sa completati formulare de transport deseuri nepericuloase, etc.
Sa inteleg ca din cei cativa angajati care ii avem trebuie sa trimitem unul la cursuri si ca trebuie sa tinem evidenta gestiunii deseurilor?
Noi colectam doar cateva PET- uri, cartoane, hartie etc, adica specific activitatii noastre.
girbeaionicavioleta a scris:

Sa inteleg ca din cei cativa angajati care ii avem trebuie sa trimitem unul la cursuri si ca trebuie sa tinem evidenta gestiunii deseurilor?
Noi colectam doar cateva PET- uri, cartoane, hartie etc, adica specific activitatii noastre.


Puteti incheia contract cu o firma specializata in colectarea si gestionarea deseurilor. Va pot recomanda in privat pe cea cu care colaborez eu.
La problema pe care o expuneti aveti doua variante:
1. trimiteti un angajat la cursuri si dupa absolvire ii faceti decizie de numire pentru functia de responsabil de mediu
2. apelati la o firma specializata care sa va ofere consultanta in domeniul protectiei mediului.

Angajatul respectiv sau firma trebuie sa implementeze si sa urmareasca respectarea prevederilor legii 211/2011 si a legislatiei de mediu in general, reprezinta societatea in timpul controalelor, incheie contracte cu firme autorizate pentru colectarea deseurilor, elaboreaza si transmite raportarile de mediu, elaboreaza formularele de transport deseuri, realizeaza auditul de deseuri si elaboreaza planul de reducere a generarii deseurilor, etc.
De cele mai multe ori, dupa absolvirea unor astfel de cursuri, angajatii respectivi nu sunt cu mult mai documentati decat inainte si nu se descurca intr-o astfel de functie.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autorizatie de mediu-vanzare deseuri gabrieladina gabrieladina Am nevoie de autorizatie de mediu,in stiuatia in care firma mea,al carui obiect principal de activitate este comercializarea materialelor de constructii vinde ... (vezi toată discuția)
Societate plateste taxa anuala la mediu pt deseuri (carton), i se aplica art. 22 alin 3 sin lg 211/2011?? adela05 adela05 Buna ziua, Daca societatea mea primeste si trimite Marfa depozitata in cutii de carton (care sunt considerate deseuri) si platim annual o taxa la Mediu pentru ... (vezi toată discuția)
Legea 211/2011 negrila negrila Ma poate ajuta cineva cu un model de decizie numire persoana responsabila cu deseurile? Nu stiu cum sa intocmesc un astfel de act, si nici cum se numeste ... (vezi toată discuția)