Art. 257, (2), litera f), din Legea 95/2006 - Reforma in domeniul sanatatii – contributii obligatorii, care spune ca :
(2) Contributia lunara a persoanei asigurate se stabileste sub forma unei cote de 5,5%, care se aplica asupra:
a) veniturilor din salarii sau asimilate salariilor, precum si orice alte venituri realizate din desfasurarea unei activitati dependente;
b) veniturilor impozabile realizate de persoane care desfasoara activitati independente care se supun impozitului pe venit; daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia, aceasta nu poate fi mai mica decat cea calculata la un salariu de baza minim brut pe tara, lunar;
c) veniturilor din agricultura supuse impozitului pe venit si veniturilor din silvicultura, pentru persoanele fizice care nu au calitatea de angajator si nu se incadreaza la lit. b);
d) indemnizatiilor de somaj;
f) veniturilor din cedarea folosintei bunurilor, veniturilor din dividende si dobanzi, veniturilor din drepturi de proprietate intelectuala realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere si altor venituri care se supun impozitului pe venit, numai in cazul in care nu realizeaza venituri de natura celor prevazute la lit. a)-d), alin. (2^1) si (2^2) si art. 213 alin. (2) lit. h), dar nu mai putin de un salariu de baza minim brut pe tara, lunar.
Conform literei f), daca un contribuabil are de exemplu venituri dintr-o tranzactie imobiliara care se supune impozitului pe venit si nu este asigurat in sistemul public de sanatate, conform Codului Fiscal, CNAS pretinde aplicarea cotei de 5,5% la aceeasi tranzactie.
Si asta in conditia in care in data de 23 decembrie 2010 s-a publicat in MO 863 Decizia nr.1.394 din 26 octombrie 2010 a Curtii Constitutionale care a declarat ca neconstitutionale dispozitiile art. 257 alin. (2) lit. f) teza finala din Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii .
Sursa :
www.avocatnet.ro/content/art...