avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1109 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Scutire plata impozit (16%) pentru programatori
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Scutire plata impozit (16%) pentru programatori

Buna ziua,

Firma la care lucrez nu imi acorda scutirea de impozit pentru programatori, desi se indeplinesc toate conditiile stipulate in lege:

- sunt programator si creez programe pentru calculator
- postul face parte dintr-un departament specializat in informatica
- diploma de licenta este eligibila conform anexei
- angajatorul a realizat profit de cel putin 10.000 dolari anual pentru fiecare scutit

Motivul invocat de firma pentru refuzul acestui drept este ca departamentul in care lucrez este intern si nu prezinta balantele care sa ateste un profit de 10.000 dolari anual, fiind vorba de o companie multinationala, iar upper managementul fiind bazat in Statele Unite. Totusi, cred ca firma nu actioneaza conform legii, tinand cont ca angajatorul, per total, este cel care trebuie sa declare profitul de 10000 dolari, legea nepomenind nimic de departamente si structura interna care ar trebui sa genereze un profit direct.

Imi puteti spune, va rog, daca am o baza juridica solida pentru a contesta decizia lor, eventual in instanta?

Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Ioana-Loredana , utilizator 11:26, 6 Septembrie 2014
Buna seara,

"angajatorul a realizat in anul fiscal precedent si a inregistrat distinct in balantele analitice, ca urmare a activitatii de creare deprograme pentru calculator destinate comercializarii pe baza de contract, un venit anual de cel putin echivalentul in lei a 10.000 dolari SUA (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de BNR, aferent fiecarei luni in care s-a inregistrat venitul) pentru fecare angajat care beneficiaza de scutirea de impozit pe venit)."