Buna ziua!
Societatea mea a incheiat un contract de colaborare cu un importator de produse metalurgice. Conditiile de cumparare sunt: fac comanda, mi se emite proforma, o achit intergral si in 24 ore mi se livreaza materialele unde solicit eu. La randul meu, fiind intermediar, solicit aceleasi conditii de la potentiali clienti, adica sa mi se achite marfa in avans si eu sa platesc furnizorul minus comisionul meu. Problema este ca nimeni nu are curaj sa imi achite in avans desi am preturi bune, toti temandu-se de o eventuala frauda. Dati-mi un sfat cum sa procedez in aceasta situatie. Ma gandesc sa le solicit un cec avalizat in valoarea marfii, eu sa il girez catre firma de unde cumpar eu si plata sa se faca la livrare (daca va dori firma de unde cumpar eu). Si daca nu vrea? Dati-mi cat mai multe solutii va rog. Multumesc!
Solicitati avans si diferenta la livrare, dar in baza unui contract de vanzare -cumparare in care sa includeti clauze cu privire la plata de despagubiri in cazul in care potentialul client denunta unilateral contractul in intervalul dintre plata avansului si achitarea integrala (saulivrarea efectiva)
As face acest lucru, dar eu trebuie sa platesc marfa integral ca sa o pot livra la randul meu. Valoarea unui transport este de aprox 700 mil si nu am acesti bani. Sunt neoit sa ma volosesc de banii clientilor mei.