avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 379 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu de odihna dupa concediu medical - cadru ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu de odihna dupa concediu medical - cadru didactic

Buna ziua,
Lucrez in invatamant, sunt profesor si am nevoie de un raspuns. Am CM ( 18o de zile ) pana in data de 31 octombrie 2014. Vreau sa imi depun dosar pentru pensie de invaliditate. Pot sa imi iau CO din 01.11.2014, pana imi vine decizia de pensionare? CO se ia doar in perioada vacantelor scolare, dar in cazul acesta, cum se procedeaza? Daca nu pot sa il iau, scoala are obligatia sa imi plateasca CO neefectuat? Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Lelia6 , utilizator 19:51, 14 Septembrie 2014
CO neefectuat se poate compensa in bani doar la incetarea contractului individual de munca.
De la depunerea dosarului de pensie de invaliditate si pana la primirea deciziei de pensionare, veti fi salariata cu toate drepturile, inclusiv cel de a beneficia de concediu de odihna.
Trebuie sa aveti in vedere ca, dupa depunerea dosarului de pensie, daca veti avea venituri realizate dupa aceasta data, atunci pensia va intra in plata doar dupa incetarea CIM.
Din punct de vedere material, ati mai avantajata daca ati depune dosarul de pensionare de la data de 1 noiembrie 2014, iar pana la primirea deciziei de pensionare ati solicita concediu fara plata. Asa veti primi pensia de la data depunerii dosarului, iar pentru concediul de odihna neefectuat ati primi indemnizatia cuvenita.
Daca veti efectua concediul de odihna, acesta va fi platit cu indemnizatia aferenta, dar pensia o veti primi doar de la data incetarii CIM.
In orice situatie, va fi nevoie sa duceti dovada incetarii CIM la casa de pensii pentru ca pensia dvs. sa intre in plata.


Legea nr.263/2010:


ART. 103
(1) Pensia se acordă la cererea persoanei îndreptăţite, a tutorelui sau a curatorului acesteia, a persoanei căreia i s-a încredinţat sau i s-a dat în plasament copilul minor, după caz, depusă personal ori prin mandatar desemnat prin procură specială.
(2) Cererea de pensionare, împreună cu actele prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege, se depune, începând cu data îndeplinirii acestor condiţii, la casa teritorială de pensii competentă, în a cărei rază domiciliază persoana. Pentru persoanele din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale, cererea de pensionare, împreună cu actele prin care se dovedeşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege, se depune, începând cu data îndeplinirii acestor condiţii, la casa de pensii sectorială competentă, în funcţie de ultimul loc de muncă.
......

ART. 104
(1) În sistemul public de pensii, pensiile se cuvin de la data îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezenta lege, în funcţie de categoria de pensie solicitată.
(2) Pensiile se stabilesc prin decizie a casei teritoriale de pensii sau a casei de pensii sectoriale, după caz, emisă în condiţiile prevăzute de prezenta lege, şi se acordă de la data înregistrării cererii.
(3) În funcţie de elementele specifice fiecărei categorii de pensie, pensiile se acordă şi de la o altă dată, după cum urmează:
a) de la data încetării plăţii indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă sau, după caz, de la data încetării calităţii de asigurat, cu excepţia asiguraţilor prevăzuţi la art. 6 alin. (2), dacă cererea a fost înregistrată în termen de 30 de zile de la data emiterii deciziei medicale de încadrare într-un grad de invaliditate, în situaţia pensiei de invaliditate; ....


ART. 114
(1) În sistemul public de pensii, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care a intervenit una dintre următoarele cauze:
c) pensionarul de invaliditate sau pensionarul urmaş prevăzut la art. 84 lit. c) ori cel prevăzut la art. 86 alin. (1) nu se prezintă la revizuirea medicală obligatorie sau la convocarea Institutului Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă, a centrelor regionale de expertiză medicală a capacităţii de muncă sau a comisiilor centrale de expertiză medico-militară ale Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii;
d) pensionarul de invaliditate nu mai urmează programele recuperatorii, întocmite de medicul expert al asigurărilor sociale, prevăzute la art. 81 alin. (1);
e) pensionarul de invaliditate, încadrat în gradul I sau II, se regăseşte în una dintre situaţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I, II sau IV, cu excepţia consilierilor locali sau judeţeni;
f) pensionarul de invaliditate, încadrat în gradul III, se regăseşte în una dintre situaţiile prevăzute la art. 6 alin. (1) pct. I sau II, depăşind jumătate din programul normal de lucru al locului de muncă respectiv;


Pensia se suspenda pentru pensionarul de invaliditate gr.I sau II care obtine venituri salariale (inclusiv indemnizatie de CO), dar si in cazul pensionarului de invaliditate gr.III care lucreaza mai mult de 4 ore/zi.


HG nr. 257/2011:

ART. 76
(1) Actele la care se face referire la art. 103 alin. (2) din lege sunt, dupã caz:
a) pentru pensia pentru limitã de vârstã, anticipatã şi anticipatã parţialã:
- cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 6);
- carnetul de muncã (original şi copie);
- carnetul de muncã pentru membrii CAP (original şi copie);
- carnetul de asigurãri sociale pentru agricultori (original şi copie);
- alte acte prevãzute de lege privind vechimea în muncã sau vechimea în serviciu realizatã;
- actele de stare civilã ale solicitantului: BI/CI, certificat de naştere şi de cãsãtorie (original şi copie);
- livretul militar (original şi copie);
- diploma de absolvire a învãţãmântului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care sã rezulte durata normalã, perioada studiilor şi faptul cã acestea au fost urmate la zi;
- dovada echivalãrii de cãtre statul român a cursurilor desfãşurate în cadrul unor instituţii de învãţãmânt universitar din strãinãtate;
- adeverinţa privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncã (original);
- adeverinţa privind condiţiile de muncã deosebite, speciale şi/sau alte condiţii (original);
- procura specialã, pentru mandatar (original şi copie);
- acte pentru dovedirea calitãţii de beneficiar al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, şi/sau al Legii recunoştinţei faţã de eroii-martiri şi luptãtorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din Decembrie 1989, precum şi faţã de persoanele care şi-au jertfit viaţa sau au avut de suferit în urma revoltei muncitoreşti anticomuniste de la Braşov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- dovada încetãrii calitãţii de asigurat în cazul înscrierii la pensie anticipatã sau pensie anticipatã parţialã, pentru persoanele care, la data solicitãrii, nu mai au calitatea de asigurat (original);
- adeverinţã care sã ateste perioadele de activitate realizate dupã data de 1 ianuarie 2011 (original);
- alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie;
b) pentru pensia de invaliditate:
- cerere pentru înscrierea la pensie (anexa nr. 7);
- actele menţionate la lit. a);
- decizia medicalã asupra capacitãţii de muncã (original);
- adeverinţa din care sã rezulte data încetãrii plãţii indemnizaţiei pentru incapacitate temporarã de muncã/copia ultimului certificat de concediu medical sau, dupã caz, adeverinţã din care sã rezulte data încetãrii calitãţii de asigurat (original);
- copie a formularului pentru înregistrarea accidentului de muncã (FIAM) sau copie a fişei de declarare a cazului de boalã profesionalã BP2 pentru accident de muncã, respectiv boalã profesionalã;


Adeverinta de mai sus trebuie sa va fie eliberata de angajator la data incetarii CIM.

Daca veti lua concediu fara plata, in adeverinta trebuie mentionat ca ati avut concediu fara plata de la data terminarii concediului medical pana la data incetarii CIM.
Norma metodologică privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învăţământ din 07.10.2011

Art. 1.
(1) Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar beneficiază de dreptul la concediul de odihnă anual cu plată, cu o durată de 62 de zile lucrătoare, în perioada vacanţelor şcolare.
...
(6) Neefectuarea concediului anual dă dreptul la efectuarea concediului restant în vacanţele anului şcolar următor.

...
Art. 11.
(1) Efectuarea concediului de odihnă este întreruptă în următoarele situaţii:
a) cadrul didactic se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă;
....
(3) Pentru cazurile de întrerupere a concediului de odihnă prevăzute la alin. (1), cadrele didactice au dreptul să efectueze restul zilelor de concediu după ce au încetat situaţiile respective sau, când aceasta nu este posibil, la o dată stabilită printr-o nouă programare
.
...
Multumesc pentru raspuns.
Lelia

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pensie de invaliditate anairam64 anairam64 acte necesare pentru dosarul de pensionare - invaliditate (vezi toată discuția)
Concediu de odihna neefectuat carmen.balan1967@yahoo.com carmen.balan1967@yahoo.com Buna ziua ! Ma confrunt cu urmatoarea situatie : Un angajat este in concediu medical inepand cu luna martie 2015; daca v a prezenta in continuare ... (vezi toată discuția)
Decizie asupra capacitatii de munca - nelamuriri angajator mamon mamon Buna ziua!Am o salariata care a adus la societate decizia medicala asupra capacitatii de munca nr..din data de 16.03.2012 si certificat medical (cod ... (vezi toată discuția)