avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 343 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... admin blocului
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

admin blocului

Buna seara,

am urmatoarea speta: in luna iunie..s-a facut sedinta extraordinara a asociatiei de locatari X si Y..in care s-a stabilit inlaturarea vechii conduceri (admin..presedint sef bloc..cenzor)..Motivul..proasta gestiune a blocurilor...(testante de peste 55.000ron). Imediat blocul X a stabilit ca vrea sa faca o noua asociatie X...sa se desparta de cei din Y..in speranta de mai bine asa...
Problemele au inceput sa curga la 2 sapt. dupa schimbarea conducerii vechi cu cea noua...AM descoperti sold 0 la contul curent...faptul ca nu avem fd de repartii si fond de rulment..desi pe chitante noi am cotizat...NI s-a spus ca banii s-au fol. pentru restantieri...

Acum 3 saptamani...a venit d ela tribunal..deciza de infiintare a noi asociatii X. ACum dilema noastra celor din X..este : in noile conditii sa ne ma depsrtaim de Y...mai e legal asociat XY? noul admin din X cf hot jud..poate incasa bani? Sa facem demersurile necesar (s aprezentam actele la APA NOVA GAZE..pe noua asociatie)..sau sa stam asa? in ca pe vechea sociatie..dar cu o noua conducere.

Nici noua condcuere..NU a luat in gestiune situatia financiara..a celor vechi..care ne-au fcaut parapad....

Asociatie noua X cum s epoate splita de cea veche XY daca nu avem o situatie financiara la zi?
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 12:02, 21 Septembrie 2014
In urma infiintarii noi asociatii X,urmeaza sa existe 2 asociatii de proprietari distincte
Noua asociatie de proprietari in temeiul hotarari judecatoresti poate incheia contracte distincte cu furnizorii de utilitati
.faptul ca nu avem fd de repartii si fond de rulment..desi pe chitante noi am cotizat...NI s-a spus ca banii s-au fol. pentru restantieri.
..
Executati raport al comisiei de cenzori care sa constate modalitatea de utilizare fonduri asociatia initiala de proprietari,urmand ca cele 2 conduceri sa incheie protocol prin care sa decida modalitatea de repartizare fonduri rulment/reparatii
Asociatie noua X cum s epoate splita de cea veche XY

Pentru raspuns,explicati cuvantul splita
splita= imparti= diviza in 2 parti egale
si daca ne-am razgandit si vrem sa ramanem x si y? ce mai putem face?
exista vreo sanctiune..daca nu mergem cu noul CUI PE ASOCIATIA X sa ne nregistram la utilitati? ce risca noul presedinte daca nu face stampila...noi contracte..? mai ale ca proprietarii vazand noua situatie financiara dau inapoi cu aceasta divizare a asociatiei?
si daca ne-am razgandit si vrem sa ramanem x si y?

Daca doriti sa functionati ca 2 asociatii distincte, se impune ca noua asociatie sa desfasoare demersuri pentru incheiere contracte noi cu furnizorii de utilitati
Era necesar ca anterior demararii demersurilor pentru infiintare noua asociatie,factorii interesati sa analizeze responsabil situatia - mai ales ca erau cunoscute problemele financiare existente
Pentru ca deja aveti hotararea jud. pentru acordare personalitatii juridice pentru un bloc - asa cum scrie si @ynocentta, acum sunteti doua asociatii distincte: asociatia „mama” (Y) si nou infiintata (X).
Este absolut necesar sa „bateti in cuie” o situatie financiara si de contabilitate a celor doua blocuri asa cum functionati acum cu situatii clare pentru fiecare proprietar in parte, rezultata din, spre exemplu listele de plata a lunii august 2014. Listele se pot completa cu situatia fondurilor de care ati amintit si care ar trebui sa se regaseasca scriptic in situatia proprietarilor cu debite - avand in vedere ca majoritatea dintre dvs. sunteti cu platile la zi, dar daca cauti sumele depuse in Fd. rulment, acestea nu se mai regasesc deoarece au fost folosite pentru achitarea facturilor si pentru proprietarii debitori.
Ei, dupa ce se intocmeste aceasta situatie comuna celor doua blocuri, se intocmeste aceeasi situatie pe fiecare bloc. Impartirea trebuie facuta la modul real pe fiecare proprietar in parte pentru ca cele doua situatii adunate sa rezulte situatia comuna.
In acest moment se poate intocmi un protocol de desprindere efectiva a celor doua blocuri, adica fiecare entitate isi ia „zestrea” sa si pleaca... Acum, dupa ce v-ati inteles, trebuie sa mergeti (presedintii celor doua asociatii) la fiecare dintre furnizori, le explicati ca ati hotarat sa mergeti fiecare pe drumul sau, astfel ca furnizorii nu vor avea nimic impotriva decat sa va achitati pana la zero ultima factura emisa (de obicei acest lucru nu se poate - nu aveti bani, astfel ca ultima factura poate fi preluata de catre fiecare dintre asociatii, conform cu situatiile intocmite anterior.
La solicitarea noii asociatii (Y), furnizorii au sa incheie contracte de furnizare cu dvs. si incepand cu luna urmatoare au sa emita si facturi separate, facturi in care, probabil vor apare si acele solduri la preluare.
............................
Daca hotarati sa nu va despartiti inca (dar pacat de munca si efortul depus), puteti functiona in vechea formatie cateva luni bune, adica pana atunci cand reusiti sa va intocmiti acele siuatii in mod corect si nimei nu o sa va sanctioneze de nicio culoare, dar la un moment dat tre' sa „rupeti pisica”...
Asa cum s-a mai spus, oamenii din cele doua entitati trebuie sa analizeze cat mai responsabil aceasta desprindere si ceea ce este foarte important, sa determinati toti proprietarii sa-si achite la timp obligatiile fata de as. prop. pentru ca de acum inainte, orice sincopa in achitarea la timp a facturilor vor genera penalitati si chiar intreruperea utilitatilor.
Daca imi dati o adresa de mail va pot trimite un model de proces-verbal de predare-primire care se intocmeste cu ocazia „splitarii” intre doua asociatii.
Succes!
multumesc pentru raspunsuri...

ACUM nu se mai doreste splitarea...situatia financiara dezastroasa am descoperit-o la 1 luna dpa ce depusesem dosarul pt asociatia X la tribunal...NICI acum pe asociatia XY nu s-a preluat situatia finciara de la cei vechi..(nu vor sa dea actele)...am verificat in reg de casa pe 2013..si in contul CEC..si-am descoperit ca dmin scotea din casa...salariiile BRUTE pt fiecare 'anagajata"...iar presedintele platea si el la cec cu OP...taxele aferente statului.(la fiecare salariat)..va dati sema in 6 ani ce prejudiciu se face...acum dau din "colt in colt"..nu raspund la tel....NICI acum nu avem actele pe asociatia XY...ce sa mai vorbesc de o impartirea a scarilor de bloc corecta..(avem proprietari cu chitante semnate de vechiul admin...dar care apar restanti...)

Am vb pt audit..dar cei care se ocupa VOR actele...admin nou si presedintele NU le au pe asociatia XY....

E complicat..

IDEI ...sfaturi?

Alte discuții în legătură

Restituire fond rulment anetabercia anetabercia Asociatia de proprietari din care faceam parte era pentru doua blocuri ; locatarii din blocul meu au hotarat retragerea din asociatie si infiintarea uneia noi ... (vezi toată discuția)
Cum preluam debitele scarii la desprinderea din vechea asociatie de proprietari flory_a42 flory_a42 Dupa constituirea asociatiei de proprietari la nivelul scarii,judecatoria acordand personalitate juridica asociatiei,care este procedura corecta de desprindere ... (vezi toată discuția)
Desprindere asociatie alv alv In cazul desprinderii unei asociatii nou infiintate, din asociatia mama. Refuzul de incheiere a unui protocol a elementelor de activ si pasiv, cum cere ... (vezi toată discuția)