avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1882 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Contract individual de munca suspendat, profesor, CASS
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Contract individual de munca suspendat, profesor, CASS

Buna ziua,

Sunt profesor de 9 ani. S-a ivit o oportunitate buna de lucru in strainate, si mi-am suspendat contractul de munca de la scoala pentru un an, existand posibilitatea aceasta (deci nu mi-am dat demisia).
Dar as vrea sa ma operez acum la un spital de stat din tara (ortopedie, probleme de genunchi), si as vrea sa stiu daca e posibil acest lucru, cu contractul de munca suspendat pentru un an? Nu o sa fie probleme cu CAS-ul sau cu altceva de genul?
Mentionez ca CAS-ul a fost platit normal cat am lucrat in tara.

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:55, 24 Septembrie 2014
Pe perioada suspendarii c.i.m. nu sunteti asigurat in tara in sistemul public de pensii, la sanatate si la somaj.

Persoanele care nu fac dovada calității de asigurat au gratuitate în cazul urgențelor medico-chirurgicale și al bolilor cu potențial endemo-epidemic și cele prevăzute în Programul național.
Va multumesc pentru raspuns.

De fapt nu e vorba ca e suspendat contractul de munca, ci concediu fara plata pentru un an.

Intrebarea e aceeasi: se poate interventie chirurgicala ca si salariat intr-un spital de stat?

Multumesc
Art. 54 C.mun.
Contractul individual de muncă poate fi suspendat, prin acordul părţilor, în cazul concediilor fără plată pentru studii sau pentru interese personale.

In practica, foarte multi angajatori decid suspendarea c.i.m. ca urmare a acordarii unui concediu fara plata.