avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1803 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... ajutor social
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

ajutor social

Buna seara,
As dori sa stiu daca o femeie de 55 de ani, singura, fara venit, ce nu este apta de munca si fara sa fi avut vreodata carte de munca, poate beneficia de ajutor social si sub ce forma. Multumesc:)
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:13, 25 Septembrie 2014
In principiu da... trebuie sa mearga compartimentul de asistenta sociala din cadrul primariei de care apartine si acolo va depune un dosar in baza legii 416/2001; daca nu este apta de munca, va depunde si o adeverinta in acest scop.
Acte necesare depunerii ajutorului social
- Acte de identitate ale solicitantului şi ale membrilor familiei (buletin/carte de identitate, certificat de naştere /căsătorie/ deces, hotărâre judecătorească de divorţ, livret familie) - original şi copie;
- Acte de venit (cupon pensie, plasament familial, îndemnizaţie persoana cu handicap, adeverinţă de salariu, declaraţie de la notar cu privire la venituri);
- Adeverinţă Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă TRIMESTRIAL — persoana aptă de muncă este în căutarea unui loc de muncă şi nu a refuzat nejustificat un loc de muncă/ curs de calificare);
- Adeverinţă privind starea sănătăţii (certificate medicale din care să rezulte încadrarea în categoria peroanelor cu handicap accentuat sau grav sau în gradul I sau II de invaliditate );
- Adeverinţă de elev/student (forma de învăţământ, tipul şi cuantumul bursei);
- Cerere si declaratie privind veniturile (tipizate)
- Adeverinta privind veniturile realizate supuse impozitarii eliberata de Administratia Financiara
- Dosar cu sina
- Adeverinta Registru Agricol ( Primarie )
- Certificat de atestare fiscala pentru persoane fizice privind impozitele si taxele locale si alte venituri ale bugetului local (Primaria Iasi - Corpul B Directia Economica de Finante Publice Locale)

Dovada privind componenţa familiei se face cu următoarele acte, în copie:
- buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie, aflate în termenul de valabilitate, în cazul cetăţenilor români;
- documentul de identitate, paşaport sau, după caz, permis de şedere temporară, permis de şedere permanentă, cartea de rezidenţă, cartea de rezidenţă permanentă, eliberate de autorităţile române competente, aflate în termenul de valabilitate, în cazul cetăţenilor străini sau apatrizi.
- certificatele de naştere ale copiilor;
- livretul de familie;
- certificatul de căsătorie;
- hotărârea definitivă de încuviinţare a adopţiei, de plasament familial al minorului, potrivit legii;
- actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator;
- acte din care să rezulte că un membru al familiei urmează o formă de învăţământ ;
- acte din care să rezulte încadrarea, potrivit legii, în categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori în gradul I sau II de invaliditate, pentru persoanele aflate în întreţinere;
- după caz, alte acte doveditoare privind componenţa familiei.

Mai multe detalii gasiti aici :
[ link extern ]

[ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Venitul minim garantat marinica71 marinica71 CE ACTE DOVEDITOARE IMI TREBUIE PENTRU A BENEFICIA DE VENITUL MINIM GARANTAT?SUNT O PERSOANA SINGURA SI LOCUIESC IN CASA UNEI RUDE CARE MI A FACUT BULETINUL ... (vezi toată discuția)
Pentru ajutor ContSters346961 ContSters346961 Buna ziua!Am si eu o intrebare la dumneavoastra si sper sa ma ajutatii si pe mine.Eu cu sotul si copilul stam la bunica mea.El lucreaza de putin timpunde este ... (vezi toată discuția)
Venitul minim garantat Alinne Alinne Aș vrea să expun în câteva rânduri problema mea: tatăl meu locuiește la țară în casa părintească după decesul bunicului meu.Anul ... (vezi toată discuția)