1) Conform Art. 4, lit. b) ce trebuie sa cuprinda decizia de desemnare a reprezentantilor angajatorului pentru verificare sau mai concret cine poate sa fie reprezentant/ exista niste reguli in acest caz?
Decizia de desemnare va trebui sa cuprinda :
- constituirea comisiei - numarul acestora
- componenta acesteia - nume, prenume, functie
- atributiile acesteia si perioada de control - ce trebuie sa faca.
Angajatorii pot solicita prezenta unui reprezentant al politiei in vederea verificarii prezentei asiguratilor la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata de acestia, prezenta politiei nefiind, insa, obligatorie, potrivit Normelor de aplicare a OUG nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate.
2) Declaratia pe proprie raspundere a asiguratului unde medicul mentioneaza programul de recuperare precum si domiciliul declarat de asigurat se poate obtine de la medicul curant pe baza unei cereri sau in mod normal certificatele medicale pe care Angajatorul le primeste ar trebui insotite macar de o copie a acestei declaratii?
Verificarea prezentei asiguratilor aflati in incapacitate temporara de munca la adresa de domiciliu sau la resedinta indicata se poate efectua numai in intervalul orar 8,00 -11,00, 12:00 -17:00, 18:00- 20:00, prilej cu care se va incheia un proces-verbal semnat de membrii comisiei si de asigurat, conform modelului prevazut in lege.
3) Urmatorul pas dupa procesul verbal de constatare a absentei de la domiciliu al asiguratului in intervalul legal este cel al sesizarii catre CAS sau cum se procedeaza ca sa se sisteze plata indemnizatiei de la data constatarii?
Daca echipa de control nu gaseste bolnavul acasa, va fi incheiat un proces verbal si de a doua zi nu i se va mai plati concediul medical. Cel vizat are o luna la dispozitie ca sa conteste aceasta masura.