Buna ziua.
Am o cerere de concediu de 10 zile de concediu aprobata, pentru perioada 06.10 - 24.10. dar azi, daca imi depun demisia cu preaviz si angajatorul imi refuza efectuarea concediului, deoarece s-au schimbat conditiile in aceasta noua situatie, este corect?
In perioada de preaviz aveti toate drepturile de angajat ca si pana acum, inclusiv cel de a efectua concediul de odihna. Daca angajatorul nu va aproba concediul, atunci e obligat sa va plateasca indemnizatia aferenta CO neefectuat la incetarea CIM.
Durata CO se va recalcula proportional cu perioada lucrata ianuarie - septembrie 2014.
Codul muncii:
ART. 81
(1) Prin demisie se înţelege actul unilateral de voinţă a salariatului care, printr-o notificare scrisă, comunică angajatorului încetarea contractului individual de muncă, după împlinirea unui termen de preaviz.
(2) Angajatorul este obligat să înregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de părţi în contractul individual de muncă sau, după caz, cel prevăzut în contractele colective de muncă aplicabile şi nu poate fi mai mare de 20 de zile lucrătoare pentru salariaţii cu funcţii de execuţie, respectiv mai mare de 45 de zile lucrătoare pentru salariaţii care ocupă funcţii de conducere. (5) Pe durata preavizului contractul individual de muncă continuă să îşi producă toate efectele.
(6) În situaţia în care în perioada de preaviz contractul individual de muncă este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzător.
(7) Contractul individual de muncă încetează la data expirării termenului de preaviz sau la data renunţării totale ori parţiale de către angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fără preaviz dacă angajatorul nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin contractul individual de muncă.
In acest caz, veti putea beneficia de CO in perioad de preaviz.
Insa mare atentie ca, "angajatorul poate rechema salariatul din concediul de odihnă în caz de forţă majoră sau pentru interese urgente care impun prezenţa salariatului la locul de muncă. În acest caz angajatorul are obligaţia de a suporta toate cheltuielile salariatului şi ale familiei sale, necesare în vederea revenirii la locul de muncă, precum şi eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a întreruperii concediului de odihnă."
angajatorul mi-a spus ca la vremea cand mi-a aprobat concediul era alta situatie, deoarece nu imi depusesem demisia si acum imi poate refuza efectuarea concediului, urmand a efectua preavizul si sa-mi plateasca concediul neeefctuat la incetarea contractului.
Demisie
Daliborka
Buna seara,
in cazul in care o persoana are concediu de odihna aprobat(semnat si de seful de departament) in perioada 14 august-22 august iar in data de 10 ... (vezi toată discuția)