Ordonanta de urgenta nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani
Art. 37. - (1) Evidenta locatarilor prin cartea de imobil se tine in urmatoarele categorii de imobile care dispun de mai multe unitati locative, astfel cum acestea sunt definite de Legea locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) destinate cazarii in comun;
b) care servesc total sau partial ca locuinta.
(2) Dispozitiile alin. (1) nu sunt aplicabile locatarilor imobilelor situate in incinta unitatilor militare, a sediilor misiunilor diplomatice si a oficiilor consulare sau locuintelor destinate exclusiv personalului acestora, precum si, dupa caz, membrilor familiilor si persoanelor aflate in ingrijirea acestora.
Art. 38. - (1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de politie.
(2) Cartea de imobil se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre proprietarul imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de imobil este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei.
(3) Pastrarea, actualizarea si utilizarea datelor din cartea de imobil de catre persoana desemnata in acest sens, conform alin. (2),
se fac cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa
inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au resedinta in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, care se pastreaza la responsabilul cartii de imobil.
Art. 39. - (1) Persoanele care isi schimba domiciliul sau isi stabilesc resedinta sunt obligate sa ceara inscrierea in cartea de imobil la noua locuinta in termen de 15 zile de la mutare.
(2) Persoanele care locuiesc in imobil sunt obligate sa prezinte actul de identitate responsabilului cartii de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cartii de imobil.
[ link extern ]
HG nr. 839/2006 privind forma si continutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea resedintei si ale cartii de imobil
Art. 5. - (1) Cartea de imobil pentru imobilele cu destinatie de locuinta este documentul de evidenta in care se inscriu, in conditiile legii, datele persoanelor care locuiesc in imobilele cu destinatie de locuinta.
(2)
Forma si continutul cartii de imobil pentru imobilele cu destinatie de locuinta sunt cele prevazute in modelul prezentat in anexa nr. 4.
ANEXA Nr. 4
FORMA SI CONTINUTUL CARTII DE IMOBIL pentru imobilele cu destinatie de locuinte
APARTAMENTUL nr. ..........
1. Numele de familie si prenumele (cu litere de tipar)
2. Actul de identitate | Seria | Numarul|
3. Data mutarii in imobil si felul adresei (de domiciliu sau de resedinta)
4. Domiciliul persoanei (inscris in actul de identitate)
5. Data mutarii| din imobil
+--------------------+-----+-------+-----------------+------------+------------+
[ link extern ]
Atentie! Nu aveti dreptul sa solicitati copie dupa actul de identitate!