Contractele de inchiriere (catre persoane fizice) apartinand spatiilor comune ale asociatiilor de proprietari se inregistreaza la Administratia Financiara? Se achita contributia la sanatate pentru aceste contracte de inchiriere? Mentionez ca veniturile obtinute se folosesc pentru intretinere si reparatii proprietati comune. Multumesc,
Codul fiscal prevede la art. 15, alin. (1) lit h) ca sunt scutite de la plata impozitului pe profit asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice si asociatiile de locatari recunoscute ca asociatii de proprietari, potrivit Legii locuintei nr. 114/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru veniturile obtinute din activitati economice si care sunt sau urmeaza a fi utilizate pentru imbunatatirea utilitatilor si a eficientei cladirii, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune.
ANAF precizeaza ca, avand in vedere prevederile legale mentionate mai sus, sumele reprezentand inchirierea spatiilor detinute de asociatiile de proprietari constituite ca persoane juridice si de asociatiile de locatari recunoscute ca asociatii de proprietari, potrivit legii, aflate in conturile acestora, sunt exceptate de la plata impozitului pe profit, daca aceste sume sunt utilizate pentru imbunatatirea utilitatilor si a eficientei caldurii, pentru intretinerea si repararea proprietatii comune, si in anii urmatori anului in care acestea au fost inregistrate.
Cum poate sti ANAF-ul daca asociatia a utilizat corect "profitul" pentru imbunatatirea utilitatilor, a eficientei caldurii, etc., sau ca au mai ramas sume neutilizate?
ANAF-ul stie tot! :rtfm:
Asociatia de proprietari ca orice persoana juridica depune declaratii, situatii finciare.. la termenele stabilite de lege. Prin aceste situatii depuse la ANAF, asociatia declara si obligatiile de plata catre bugetul statului. Apoi pana la termenele stabilite, asociatia achita aceste taxe, impozite, contributii, asa cum le-a declarat.
Daca nu a declarat asemenea obligatii, carevasazica nu are de plata nimic. ANAF-ul nu se deranjeaza sa verifice asociatiile de proprietari decat in situatia cand sunt obligati de insistentele vreunui "binevoitor" din asociatie.
Dar o asociatie bine condusa, daca nu reuseste sa cheltuiasca toate sumele inacaste din exploatarea proprietatii comune, poate sa transfere aceste sume in fondul de reparatii de unde va cheltui pentru reparatii in anii urmatori si pana la adanci batraneti.
Declaratia 101
david ionica
Buna seara. Va rog sa ma sprijiniti in completarea declaratiei 101. Precizez ca sunt admin la o asociatie de proprietari si veniturile asociatiilor nu sunt ... (vezi toată discuția)
Declaratia 101
StRotaru
Este adevarat ca , incepand cu anul 2017, Asociatiile de Proprietari trebuie sa depuna Declaratia 101, inclusiv in situatia in care realizeaza numai venituri ... (vezi toată discuția)