Buna ziua! Am si eu o intrebare: sunt administrator si actionar la un SRL care este promovat in mediul online de un site realizat si intretinut de catre sotul meu, actionar in acelasi SRL care are si PFA pe domeniul IT. PFA-ul sotului poate emite facturi SRL-ului pentru prestarea de servicii IT?
Mai exact serviciile de IT reprezinta inchiriere server, administrare si imbunatatire constanta a sitelui web. Contabilul firmei a spus ca se poate face, doar ca suma facturata trebuie sa fie la nivelul pietei pentru a nu fi reconsiderata operatiunea si platite impozitele aferente pe dividende si penalizari. As dori sa aflu si o alta parere.
In cazul in care se poate, cum se afla pretul pietei pentru servicii IT? Facturile vor fi in forma continua pe baza unui contract de colaborare.
Da doamna, contabilul dvs are dreptate. In cazul unui control fiscal, imediat se poate observa legatura de rudenie intre asociatii SRL-ului si detinatorul PFA-ului, iar un tarif prea mare sau prea mic fata de nivelul pietei ar putea fi interpretat ca sustragere de la obtinerea de profit, respectiv de la plata impozitului pe profit.
In ceea ce priveste pretul pietei, gasiti pe net o mutime de oferte de servicii de genul celui care va este oferit de PFA-ul sotului, si va puteti inspira de acolo.
Si care este mijlocul legal prin care aflu care este pretul pietei pentru astfel de servicii pentru a ma putea proteja in cazul unui control fiscal? Simplu fapt de a cauta mai multe firme de profil pe internet si a vedea tariful acestora nu cred ca reprezinta un mijloc pertinent de a justifica tariful emis de PFA ul sotului. Plus majoritatea firmelor cer tarif pe ora. Daca ar fi sa iau in considerare un astfel de tarif s-ar ajunge la o suma substantiala care ar tb platita PFA-ului.
O cerere de oferta din partea mai multor firme cu profil IT ar fi suficienta?
As putea sa aleg o firma straina care prezinta tarife mult mai mari dar ofera servicii mult mai bune calitativ. Poate fi considerata aceasta actiune ca rea credinta ?
In cazul tranzactiilor intre parti afiliate, in special a celor cu caracter de continuitate, exista o singura modalitate de fi "in siguranta" : intocmirea dosarului preturilor de transfer.
Astfel, potrivit art.11, alineatul 2 din Codul fiscal, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricareia dintre persoanele afiliate pentru a reflecta pretul de piata al tranzactiei, utilizand una din urmatoarele metode: metoda compararii preturilor, metoda cost-plus, metoda pretului de revanzare sau orice alta metoda recunoscuta de liniile directoare privind preturile de transfer emise de OCDE.
Obligatia prezentarii unui dosar care sa documenteze preturile practicate, a fost introdusa prin OG 35/2006 de modificare a art. 77(79), alineatul 2 din Codul de procedura fiscala
In anul 2008 prin Ordin ANAF nr.222, s-a stabilit continutul dosarului care va cuprinde in mare informatii referitoare la grup, la contribuabil si la tranzactiile desfasurate.