avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Impunere obligatii fiscale
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Impunere obligatii fiscale

Buna ziua,via rog sa-mi spuneti ce este de facut si care este procedura legala de urmat in urmatoarea speta.
In anul 1994 am fost asociat intr-un SRl cu o persoana care intr-un cuvant dupa trei luni de activitate mi-a tras teapa.In timpul de trei luni cat a avut activitate firma asociatul a achizitionat o masina pe societate.In ultima luna pana sa se strice relatiile dintre noi eu am fost concentrat militar cu scoatere din campul muncii.In tot acest timp asociatul mi-a restrictionat accesul in societate si la documentele acesteia.Vazand acest aspect am solicitat la Finantele Publice un control la firma prin care au fost stabilite datoriile catre bugetul de stat si pe care asociatul a fost nevoit sa le achite intrucat incasarile se aflau in posesia lui.Dupa acest control am solicitat asociatului sa mergem la Registrul Comertului pentru retragerea mea din societate lucru care nu sa intamplat deoarece acesta a disparut cu documentele din localitate vanzandu-si apartamentul si mutandu-se in alta localitate.In anul 2001 societatea a fost radiata din oficiu.Astazi data de 10 octombrie 2014 primesc o adresa de la Primarie prin care sunt instiintat ca fost asociat al acelei societati,sa ma prezint si sa clarific situatia acelui autovehicul achizitionat de catre asociat pe firma.In caz contrar potrivit art.83,alin 4 din Codul Fiscal organul fiscal are dreptul de a stabili din oficiu obligatiile fiscale prin estimarea bazei de impunere.Mentionez ca eu nu stiu nimic de existenta fostului asociat unde se afla ,nu am nici un document in acest sens si nici o semnatura pe nici un document de achizitie a acelui autovehicul.Intrebarea mea este ce e de facut La ce sa ma astept de la serv.financiar al primariei?
Cel mai recent răspuns: trandafir2 , moderator 10:46, 12 Octombrie 2014
bot a scris:
Ei motiveaza faptul ca bunurile ramase in patrimoniul persoanei juridice dupa radierea acesteia din registrul comertului revin asociatilor.

Da, sigur, in baza unui PV de transfer a bunurilor care nu exista pana la momentul asta.
Problema este ca dvs. ca persoana fizica nu puteti fi impozitat. In baza la ce? La o presupunere de a lor? In baza carui act? Au scos ei PV de la Registrul comertului?

bot a scris:
singura solutie la indemana fiind doar o declaratie pe propia raspundere.

Nu dati nicio declaratie pe propria raspundere ca va legati la cap. parerea mea este ca nu au cum sa va impuna pe dvs. LEGAL, doar abuziv.
Buna dimineata si i-mi cer scuze pentru insistenta dar hatisul legislativ i-mi creaza o stare de neliniste si revolta.Dumneavoastra ce intelegeti din continutul adresei primite pe care o redau mai jos?
Catre....
va facem cunoscut ca pentru SC...SRl cu sediul in....identificata cu cod fiscal...a fost dispusa radierea din registrul comertului la data de 27.12.2001.
De asemenea va aducem la cunostinta ca potrivit prevederilor
-art.31 alin 7 din legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrare a........,bunurile ramase in patrimoniul persoanei juridice dupa radierea acesteia in cond.alin 5,revin asociatilor.
-art.237 alin.10 din legea 31/1990 bunurile ramase din patrimoniul persoanei juridice radiate in cond.alin 8 si alin.9,revin actionarilor
Intrucat figurati ca asociat al societatii mai sus amintite va rugam sa va prezentati,in termen de 5 zile de la data primirii adresei la sediul serviciului Finantelor Publice Locale a Primariei ,in vederea clarificarii situatiei fiscale privind mijlocul de transport tipul TV D 14,serie motor..etc.
Pentru operativitate va rugam sa ne comunicati informatiile si documentele solicitate pe adresa de mail.....
Informatiile solicitate se refera la:
-contractul de vanzare cumparare/factura in cazul instrainarii mijlocului de transport
-orice alte documente considerate relevante in clarificarea celor de mai sus.
In caz contrar potrivit art.83,alin 4 din Codul de procedura fiscala,organul fiscal are dreptul de a stabili din oficiu obligatiile fiscale,prin estimarea bazei de impunere.



A se vedea si OPANAF nr. 127/2014 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind aplicarea procedurii de angajare a răspunderii solidare reglementate de dispoziţiile art. 27 şi 28 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală


Potrivit art. 27 din Codul de procedura fiscala, raspund in solidar cu debitorul urmatoarele persoane fizice sau juridice:
a) persoanele fizice sau juridice care, anterior datei declararii insolvabilitatii, cu rea-credinta, au dobandit in orice mod active de la debitorii care si-au provocat astfel insolvabilitatea;
b) administratorii, asociatii, actionarii si orice alte persoane care au provocat insolvabilitatea persoanei juridice debitoare prin instrainarea sau ascunderea, cu rea-credinta, sub orice forma, a activelor debitorului;

c) administratorii care, in perioada exercitarii mandatului, cu rea-credinta, nu si-au indeplinit obligatia legala de a cere instantei competente deschiderea procedurii insolventei, pentru obligatiile fiscale aferente perioadei respective si ramase neachitate la data declararii starii de insolvabilitate;

d) administratorii sau orice alte persoane care, cu rea-credinta, au determinat nedeclararea si/sau neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale;

e) administratorii sau orice alte persoane care, cu rea-credinta, au determinat restituirea sau rambursarea unor sume de bani de la bugetul general consolidat fara ca acestea sa fie cuvenite debitorului.

Persoana juridica raspunde solidar cu debitorul declarat insolvabil declarat insolvent daca, direct ori indirect, controleaza, este controlata sau se afla sub control comun cu debitorul si daca este indeplinita cel putin una dintre urmatoarele conditii:
a) dobandeste, cu orice titlu, dreptul de proprietate asupra unor active corporale de la debitor, iar valoarea contabila a acestor active reprezinta cel putin jumatate din valoarea contabila a tuturor activelor corporale ale dobanditorului;

b) are sau a avut raporturi comerciale contractuale cu clientii si/sau cu furnizorii, altii decat cei de utilitati, care au avut sau au raporturi contractuale cu debitorul in proportie de cel putin jumatate din totalul valoric al tranzactiilor;

c) are sau a avut raporturi de munca sau civile de prestari de servicii cu cel putin jumatate dintre angajatii sau prestatorii de servicii ai debitorului.


•Documentul introduce procedura efectiva de angajare a raspunderii in solidar pentru persoanele enumerate anterior. De asemenea, mai stabileste elementele pe care le va urmari ANAF in angajarea raspunderii si adopta formularele de decizie de angajare a raspunderii.

Dintre elementele ce duc la angajarea raspunderii, Fiscul va avea in vedere:
- identificarea persoanelor fizice si juridice ce au dobandit active de la debitorul declarat insolvabil, urmarindu-se contractele de vanzare - cumparare, cesiune de creanta, donatie, schimb sau orice alt mod de transfer al proprietatii anterior datei insolventei;

- constatarea faptului ca intre starea de insolventa si transferul dreptului de proprietate exista o legatura de cauzalitate;

- identificarea persoanelor ce au detinut calitatea de administrator/asociat/actionar, care detineau dreptul de a dispune de bunuri mobile sau imobile din proprietatea debitorului insolvabil;

- constatarea faptelor ca persoanele mai sus amintite au actionat cu rea credinta, prin instrainarea sau ascunderea bunurilor, astfel incat acestea sa nu mai poata fi supuse executarii silite.

Dintre cazurile de ascundere cu rea-credinta, legiuitorul a mentionat urmatoarele:
a) schimbarea locului bunului mobil, astfel incat acesta sa nu poata fi gasit, atat in fapt, cat si in drept;
b) ascunderea bunurilor mobile si imobile sub orice forma, atat in fapt, cat si in drept;
c) nedeclararea bunurilor mobile sau imobile, in special bunuri mobile necorporale.

Pentru angajarea raspunderii in solidar, se vor verifica documentar evidentele contabile, extrase de cont, registre de casa, pentru determinarea situatiei cu lichiditatile societatii.

Se va analiza raportul de inspectie fiscala prin care se constata nedeclararea obligatiilor fiscale la scadenta. Se vor analiza si orice alte documente relevante.

Audierea persoanei pentru care se va trece la angajarea raspunderii solidare

•Inainte de a emite decizia angajarii in solidar, autoritatea fiscala este obligata sa asculte opinia persoanei impotriva careia se va angaja raspunderea solidara. Astfel, persoana are dreptul sa cunoasca documentatia din dosarul de angajare a raspunderii, de a formula obiectii si de a aduce precizari, de a prezenta date si inscrisuri in apararea acesteia.

•La consultarea documentatiei, persoana interesata poate sa fie asistata de un avocat, de un consultant sau o persoana ce ii asigura consilierea.
•Convocarea persoanei se va face prin notificare.
•Legea nu precizeaza un termen minim al notificarii, insa daca din motive obiective persoana interesata nu se poate prezenta la data din notificare, aceasta poate sa ceara un nou termen de cel mult 15 zile fata de cel initial.
•Cu ocazia audierii, se va intocmi un proces verbal in care se vor consemna rezultatele discutiei.
•Persoana impotriva careia se va angaja raspunderea in solidar poate sa prezinte intr-un termen de maxim 30 de zile, orice alt document considerat util in apararea acestuia. Acest termen este unul ce nu poate fi prorogat, iar depunerea de documente ulterioare nu se ia in considerare.
•Daca organul fiscal ia decizia angajarii raspunderii in solidar, se va emite decizie de angajare a raspunderii in solidar.
Posibilitatea de contestare

•Persoana interesata pentru care s-a angajat raspunderea in solidar are dreptul sa conteste decizia in termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, conform art. 207 din Codul de procedura fiscala.
•Solutionarea contestatiei se face de catre organul fiscal cu atributii, ierarhic superior celui ce a emis decizia.
•Daca contestatia este respinsa, o noua contestatie poate fi depusa la instanta de judecata competenta, in conformitate cu procedura Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificari ulterioare.
bot a scris:
va facem cunoscut ca pentru SC...SRl cu sediul in....identificata cu cod fiscal...a fost dispusa radierea din registrul comertului la data de 27.12.2001.


Atat Legea 359/2004 cat si art.237, alin.10 din Legea 31/1990, nu erau in vigoare la data din 2001 cand firma a fost radiata, coroborat cu regula (principiul) conform cu care legea nu se aplica retroactiv, nu vad cum o sa aplice ei o lege din 2004 si 2006 unui fapt juridic din 2001.
Mai mult, prima forma (in 2005) a alin.10, spune ca ..."acest drept se prescrie in termen de 6 luni de la comunicarea incheierii de radiere".
Asta ce ar fi insemnat (daca s-ar fi aplicat atunci, macar, in 2005)? Ca daca bunurile ramase pe firma in urma radierii nu sunt revendicate de asociati, atunci ele ar fi revenit statului (la fel ca si mostenirile vacante, in baza codului civil de atunci).
Deci ... ?!
Aici este vorba de creante... A fost radiata societatea, nu datoriişe acesteia,,
Ultima modificare: Sâmbătă, 11 Octombrie 2014
ContSters331913, utilizator

Alte discuții în legătură

Am o mare nedumerire popa_laura79 popa_laura79 Ma intereseaza sa aflu daca in urma unor datorii la buget, datorii mari de ordinul miliardelor se poate pune sechestru pe averea personala a administratorului ... (vezi toată discuția)
Tva neachitat eda_68 eda_68 Buna ziua, Societatea nu a achitat TVA (celelalte obligatii au fost achitate la zi in fiecare luna ) de 6 luni - pentru ca incasarile nu i-au permis si plata ... (vezi toată discuția)