Anularea facturii poate semnifica faptul ca nu a avut loc nicio operatiune economica, toate exemplarele facturii fiind in posesia societatii.
Despre corectarea facturilor Codul Fiscal, la art 159. prevede urmatoarele:
"ART. 159 Corectarea documentelor
(1) Corectarea informaţiilor înscrise în facturi sau în alte documente care ţin loc de factură se efectuează astfel:
a) în cazul în care documentul nu a fost transmis către beneficiar, acesta se anulează şi se emite un nou document;
b) în cazul în care documentul a fost transmis beneficiarului, fie se emite un nou document care trebuie să cuprindă, pe de o parte, informaţiile din documentul iniţial, numărul şi data documentului corectat, valorile cu semnul minus, iar pe de altă parte, informaţiile şi valorile corecte, fie se emite un nou document conţinând informaţiile şi valorile corecte şi concomitent se emite un document cu valorile cu semnul minus în care se înscriu numărul şi data documentului corectat.
(2) În situaţiile prevăzute la art. 138 furnizorii de bunuri şi/sau prestatorii de servicii trebuie să emită facturi sau alte documente, cu valorile înscrise cu semnul minus, când baza de impozitare se reduce sau, după caz, fără semnul minus, dacă baza de impozitare se majorează, care vor fi transmise şi beneficiarului, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 138 lit. d).
(3) Persoanele impozabile care au fost supuse unui control fiscal și au fost constatate și stabilite erori în ceea ce privește stabilirea corectă a taxei colectate, fiind obligate la plata acestor sume în baza actului administrativ emis de autoritatea fiscală competentă, pot emite facturi de corecție conform alin. (1) lit. b) către beneficiari. Pe facturile emise se va face mențiunea că sunt emise după control și vor fi înscrise într-o rubrică separată în decontul de taxă. Beneficiarii au drept de deducere a taxei înscrise în aceste facturi în limitele și în condițiile stabilite la art. 145 - 147^2. "
hmmm...nu stiam ca nu mai e valabila colectarea dupa 90 de zile...sa inteleg ca daca o factura nu se plateste niciodata, nici eu nu am obligatia la plata TVA, doar ca acea factura se vede constant in decontul de TVA ca neincasata?
Nu ne-ati explicat de ce ati emis factura clientului? Livrare de marfa sau prestare de servicii?
Daca ati facut livrare de marfuri, puteti sa luati marfa retur, si faceti factura corespunzatoare. Daca ati prestat servicii, nu mai puteti face nimic.
Solutia este sa-l dati in judecata.