Am o problema legata de inregistrarea in contabilitate a unei plati de rata la un credit bancar pe termen mediu (5 ani). Sa va dau detaliile: societatea are un credit bancar, dar in luna trecuta a avut poprire pe cont de la Anaf si nu a putut achita rata aferenta lunii respective, banca apeland la fidejusor. S-a facut plata de pe persoana fizica. Pana aici nu este nimic iesit din comun, inregistrarea in contabilitate nu ar fi mare lucru. Problema s-a ivit atunci cand la sfarsitul lunii pe extrasul bancar ,de cont , al societatii nu s-a evidentiat aceasta plata/incasare, a aparut doar ca a "scazut" datoria cu rata respectiva. E vorba de banca Procredit. Poate a mai avut cineva astfel de probleme, pentru ca nu reusesc sa-mi dau seama cum sa pot face inregistrarea in contabilitate. Daca ma poate ajuta cineva, v-as ramane datoare! Multumesc anticipat
E normal sa nu va apara plata in contul dvs bancar atat timp cat plata s-a facut de catre fidejusor,care devine in momentul respective un creditor al firmei dvs.Ca urmare dvs veti scadea creditul (daca e pe termen scurt sau lung)
5191(1621)=462(fidejusor)
Multumesc de raspuns! Am fost si la banca sa solicit un extras "special" ptr mine, sa poata contabila inchide balanta, dar tot asa mi s-a spus, numai ca ea (contabila) nu accepta acest lucru, zice ca daca nu apare in extras ca eu am platit atunci ea nu are cum sa inregistreze, conform legii :( Ma mai puteti ajuta, eventual, cu legea care descrie aceasta inregistrare? (daca este asa ceva...) V-as fi tare recunoscatoare!