Am o nelamurire I]in cazul unei firme careia din 1 februarie 2014 i-a fost anulat din oficiu codul de inregistrare in scopuri de TVA pentru motivul ca doua trimestre consecutive nu a depus nici un decont de TVA. Din acea data si pana in septembrie firma a mai emis facturi cu TVA ce trebuie platit si declarat in declaratia 311 fara a avea dreptul sa deduca TVA-ul din facturile de achizitie.
In octombrie vrea sa emita o noua factura si nu stie daca trebuie cu TVA sau fara.
Am intrebat la Administratia Sectorului 4 din Bucuresti si mi s-a spus faptul ca factura nu trebuie intocmita cu TVA si deasemena nu are nici obligatia de a plati TVA. E corect asa?
Eu din cate am citit am inteles urmatoarele lucruri:
1. Clientul nu are dreptul sa deduca TVA-ul de pe factura emisa de societatea in cauza
2. In privinta TVA-ului de pe factura eu cred ca sunt doua variante: ori intocmeste factura fara TVA dar are obligatia de a plati acel TVA ori, emite factura cu TVA dar cu mentiunea ca nu mai are un cod valid de TVA si astfel stie si clientl ca nu are dreptul sa deduca acel TVA.
Dupa logica mea situatia in care s-ar afla firma de a nu avea obligatia de a colecta si deduce TVA e favorabila pentru ea si prin urmare nu ar mai fi nici o logica sa solicite reinregistrarea in scopuri de TVA
1.da
2. Emite factura cu tva, il declara si l plateste la fisc. |Clientul nu deduce tva ul.
Sau depune documentatia de reactivare cod tva, se reactiveaza, deduce tva si factureaza cu tva( clientul isi deduce tva ul) si daca nu mai factureaza pt o perioada depune documentatia sa devina neplatitor de tva si scapa de vector tva( daca se poate - CA sub plafon)