Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema. Eu si sotul meu ne dorim foarte mult sa adoptam un copil, intrucat, din pacate, o operatie pe care eu am facut-o recent nu ne permite sa facem copii..
Probleme financiare nu avem (veniturile lunare sunt in jur de 6.500 lei), insa, locuim cu chirie in Bucuresti, intr-o garsoniera, pt ca am considerat ca este suficient pt nevoile noastre prezente. Avem contract de inchiriere, deci, locuim, cum s-ar spune..legal.. Suntem din orase diferite si avem buletinele, implicit adresa de domiciliu, fiecare in orasul in care s-a nascut. Am vazut ca se fac verificari la adresa de domiciliu a parintilor adoptatori? In cazul nostru, ce locuinta ia legea in calcul: unde locuim cu chirie, adresa din buletin a sotului sau adresa din buletin a mea?
Am citit pe diverse forumuri ca daca sotii locuiesc cu chirie nu se incadreaza in conditiile necesare aprobarii dosarului pt adoptie. Asa este? Ne putem lua gandul de la acest lucru pana cand ne vom cumpara casa noastra?
Astept cu interes un raspuns.
Va multumesc!
Nu va luati gandul. Este laudabil ceea ce doriti sa faceti.
Conform art. 11 din HG 350/2012 privind normele de punere in aplicare a Legii 273/2004, republicata:
(1) Cererea privind eliberarea atestatului este insotita de urmatoarele documente:
a) copie de pe buletinul/cartea de identitate, permisul de sedere pe termen lung sau, dupa caz, cartea de rezidenta permanenta;
b) declaratie autentica pe propria raspundere cu privire la locuirea efectiva si continua pe teritoriul Romaniei in ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii de evaluare, neexistand absente temporare care cumulat sa depaseasca 3 luni;
c) copie legalizata de pe certificatul de nastere;
d) copie legalizata de pe certificatul de casatorie sau hotararea de divort/certificatul de divort, daca este cazul;
e) copie de pe titlul de proprietate sau alt document care sa ateste dreptul de folosinta a locuintei;
f) certificatul de cazier judiciar;
g) adeverinte de venit sau alte documente care atesta veniturile solicitantului/solicitantilor;
h) certificat/adeverinta medical/medicala eliberat/eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate si eventualele boli cronice, insotit/insotita de rezultatul evaluarii psihiatrice;
i) minimum doua caracterizari de la ultimul loc de munca pentru fiecare solicitant;
k) declaratie autentica pe propria raspundere din care sa rezulte ca solicitantul/solicitantii nu este/sunt decazut/decazuti din drepturile parintesti, precum si referitor la faptul ca nu are/au copil/copii sin sistemul de protectie speciala;
l) certificatul de cazier judiciar al persoanelor cu care locuieste solicitantul;
m) certificat/adeverinta medicala eliberat/eliberata de medicul de familie privind starea de sanatate a celorlalte persoane cu care locuieste solicitantul, cu mentionarea eventualelor boli cronice, insotit/insotita de rezultatul evaluarii psihiatrice.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. f), h), k) si m) se solicita si pentru sotul adoptatorului, in situatia in care acesta nu se asociaza la cererea de adoptie.
(3) Pentru solutionarea cererii de evaluare pot fisolicitate orice alte documente si informatii considerate relevante.
Deci acest document poate fi si un contract de inchiriere.
Incercati insa sa va faceti ambii buletine in aceeasi localitate, pentru a nu exista probleme in ceea ce priveste viitorul domiciliu al copilului.