avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bloc mic - Asociatie proprietari si administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bloc mic - Asociatie proprietari si administrator

Locuiesc intr-un bloc nou de doar 12 apartamente. Avand in vedere ca problemele comune ale proprietarilor se rezuma doar la plata a 3 facturi, as vrea sa stiu daca se pot evita acele cheltuieli si "complicatii" cu salariile aferente unei asociatii de proprietari. Astfel, am urmatoarele intrebari:
1) comitetul executiv al asociatiei poate fi constituit doar din presedinte? sau trebuie sa existe cel putin un alt membru in comitet pe langa presedinte ?
2) se poate prevedea intr-un document ca presedintele si cenzorul NU vor fi platiti (vor lucra gratuit)? (pentru a nu avea probleme dpdv legislatie a muncii). Si daca da, in ce document?
3) in contextul dat, este obligatorie existenta unui administrator ? Si daca da, poate acesta sa "lucreze" gratis pentru asociatie? (si pe ce baza - document).
4) tot in acest context, ar mai fi necesare acele situatii bi-anuale despre care am citit tot aici pe forum ?
Ideea de baza este de constituire a unei asociatii de proprietari (daca altfel nu se poate), dar fara structura de personal si fara alte documente aferente asociatiilor cu un numar mare de membri.
Cel mai recent răspuns: ynocentta , utilizator 09:52, 28 Octombrie 2014
Se poate sa traiti si fara a va constitui in asociatie de proprietari. Ideea e ca totusi furnizorii incheie contracte cu persoane juridice.
Problemele care vor aparea in viitor ar putea sa necesite existenta acestei asociatii de proprietari care are menirea, nu neaparat de a plati niste facturi, ci de a gospodari si a asigura administrarea proprietatii comune de care va loviti de cum iesiti pe usa apartamentului, ba si chiar in apartament in sistemul de tevi care va strabat apartamentele.

Eu va sugerez sa nu prevedeti nicaieri ca toata lumea va lucra gratuit pentru ca, daca la inceput ati putea gasi niste amatori draguti care sa fie de acord sa-si piarda vremea pentru interesul general al obstii, e posibil ca in viitor acestia sa doreasca sa fie platiti pentru efortul lor.
Asemenea hotarari, decizii, se iau pe perioade scurte de timp.
Comitetul trebuie sa fie compus din cel putin 3 membri, dintre care unul este presedintele, si trebuie sa aiba un numar impar de persoane.
Cu administratorul povestea e ca el este angajat al asociatiei, nu ales al proprietarilor si in aceasta calitate nu stiu daca exista pe lume un angajat care sa presteze gratuit.
El are niste obligatii, raspunderi, dar are si dreptul de a fi salarizat pentru indeplinirea obligatiilor.
Ati putea sa supliniti activitatea administratorului prin prestatia membrilor comitetului, dar asta ar avea un caracter provizoriu.

Nu va suparati pe mine, dar oricat de putini ati fi, o organizare si o functionare conform legii ar putea sa va scuteasca de necazuri ulterioare. Un om platit pentru activitatea lui, oricat de putin, este un om rasplatit pentru efortul sau, pentru timpul pe care si-l dedica celorlalti si, la urma urmei, este un om care este obligat sa dea si socoteala, deci sa lucreze cu responsabilitate.

Locuiesc intr-un bloc nou de doar 12 apartamente.

Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari

CAPITOLUL I: Dispozitii generale, definitii
Articolul 1
Prezenta lege reglementeaza aspectele juridice, economice si tehnice cu privire la infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, precum si modul de administrare si de exploatare a cladirilor de locuinte aflate in proprietatea a cel putin 3 persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, inclusiv in cazul celor care au in structura lor si spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta .


2) se poate prevedea intr-un document ca presedintele si cenzorul NU vor fi platiti (vor lucra gratuit)? (pentru a nu avea probleme dpdv legislatie a muncii). Si daca da, in ce document?

Da presedintele si cenzorul pot sa lucreze gratuit conform Legii 230/2007.
Articolul 32
(1)Presedintele asociatiei de proprietari sau membrii comitetului executiv pot fi remunerati pe baza unui contract de mandat, conform hotararii adunarii generale a proprietarilor, la data adoptarii bugetului anual de venituri si cheltuieli .
(2)Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund personal sau in solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.


4) tot in acest context, ar mai fi necesare acele situatii bi-anuale despre care am citit tot aici pe forum ?


Situatiile se depun de catre asociatiile de proprietari indiferent daca au sau nu angajati, acestea reflecta situatiile de activ si pasiv din asociatii, fonduri (chirii, rulment, reparatii), soldul de casa si banca, situatia restantierilor.
Trebuie sa intelegeti ca as. prop. este una si administratorul este altceva.
Adica Dvs. trebuie sa va constituiti in as. prop. asa cum prevede legea (bune observatiile facute de @elga50), iar pentru administrare - ca sa "iesiti" cat mai ieftin, puteti sa apelati la o firma specializata in administrarea si gestionarea activitatii as. prop. In acest fel nu aveti treaba cu salariile si eventual declaratiile fiscale care se completeaza in astfel de cazuri - chiar in cazul unei asociatii foarte mici.
Avand in vedere ca problemele comune ale proprietarilor se rezuma doar la plata a 3 facturi

La acest moment problemele comune ,le apreciati ca se reduc strict la facturile curente
Pe timpul exploatarii imobilului de locuit ,fiti convins ca va ve-ti confrunta cu adevaratele probleme parti comune,care pot fi solutionate de catre asociatia de proprietari
1-Daca acceptati necesitatea infiintarii asociatiei de proprietari,este de preferat sa respectati dispozitia in vigoare,respectiv organigrama legal prevazuta
2-Responsabilitatea de presedinte si de cenzor este apreciabila
Conteaza foarte mult calitatea persoanelor mandatate in respectivele functii
Referitor la cenzor se pune in discutie problema platii prestatieri functie si daca este cenzor intern sau extern asociatiei de proprietari
3-Conform norme in vigoare ,administratorul persoana fizica sau juridica este obligat sa detina incheiat raport juridic de munca cu asociatia de propretar,mai mult sa prezinte garantii morale si materiale
Este greu de crezut ca un administrator de imobil care accepta sa lucreze "benevol" ,v-a prezenta garantii materiale

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cine semneaza contractele cu furnizorii? vali m vali m O iau pe urma utilizatorului flory_mr...scuze.. Cum interpretati art 66 litera i , unde scrie ca administratorul efectueaza formalitatile necesare in ... (vezi toată discuția)
De ce trebuie sa platim cheltuieli ce nu se justifica virgil1950 virgil1950 Locuiesc la bloc,am contracte propii cu institutiile ce furnizeaza apa( apometru in caminul din fata bloculu) gaze si energie electrica( contuare pe casa ... (vezi toată discuția)
Administrator de bloc wionut wionut Buna ziua, Locuiesc intr-un bloc din Bucuresti care are constituita o asociatie de proprietari formata din administrator si comitet de bloc. Pana pe data de ... (vezi toată discuția)