avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 248 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... DOSAR PERSONAL AL UNUI ANGAJAT
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

DOSAR PERSONAL AL UNUI ANGAJAT

Buna dimineata!
As dori sa stiu cine raspunde de dosarele personale ale angajatilor intr-o unitate?Cine are acces la aceste dosare? Angajatul trebuie sa verifice continutul dosarului personal?
Multumesc frumos pentru raspuns!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:44, 28 Octombrie 2014
departamentul resurse umane se ocupa de toate hartiile angajatilor , sau daca aveti angajata o firma de contabilitate , aceasta pune la dispozitie toata gama de servicii aferente unei societati....cu angajati cu contabilitate cu tot ce trebuie , contra cost bineinteles .
Angajatul nu trebuie sa verifice continutul dosarului, acest lucru il face lucratorul de resurse umane sau contabilitate. Angajatul are in schimb dreptul ca, la cerere, sa primeasca copii ale actelor din dosarul sau.
Vedeti aici un articol despre continutul dosarului si modul de pastrare.
www.avocatnet.ro/content/art...
In opinia mea, unele dintre documentele listate in articol nu sunt cerute de lege, vin dintr-un exces de zel, dar articolul este o descriere foarte buna a ce aveti de facut / pastrat.
Potrivit art.8 alin.3 lit.a si b din HG nr.500/2011, coroborat cu art.34 alin.5 C.mun., la solicitarea scrisa a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat sa ii elibereze acestuia:
a) copii ale documentelor existente in dosarul personal;
b) copii ale paginilor din registrul electronic care cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din registrul general de evidenta si din dosarul personal, in termen de cel mult 15 zile de la data solicitarii.

Refuzul angajatorului de a elibera copii dupa documentele prevazute la art. 8 alin. (3), solicitate de catre salariat constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 300 lei la 1.000 lei de catre ITM.

Prin urmare, un salariat poate avea acces la dosarul de personal prin solicitarea eliberarii de copii ale documentelor existente in dosarul sau.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Codul muncii Daniela8986 Daniela8986 Buna Ziua! Sunt angajata la o institutie de stat din 2007 ca muncitor necalificat.In toate hartiile apar ca ingrijitor(fluturas,protectia munci,fisa ... (vezi toată discuția)
Acte aditionale Ina_2011 Ina_2011 Buna ziua. Cum pot intra in posesia actelor aditionale din perioada 2012-2014 (exemplarul 2), ca urmare a schimbarii functiilor si modificarii salariului? ... (vezi toată discuția)